Shopping Online Di Sini :) :)

Shopping Online

Rakan2 MayaKu

Saturday, May 8, 2010

Perlukah Kahwin Hanya Kerana Usia Anda Makin Meningkat?

Credit:Google


Bila seseorang makin meningkat dewasa terutamanya perempuan. Perkara yang paling mereka risau ialah soal jodoh & kahwin. Biasalah bila perempuan dah masuk era 30-an, dirinya akan rasa semacam tua sangat.


Kalau boleh perempuan ni nak kahwin dalam usia 20-an mengikut pandangan masing2lah. Bagi setengah perempuan usia 30-an adalah satu tempoh yang agak payah nak cari calon. Yelah siapa yang suka perempuan dah tuakan. Namun tak semua yang berfikir demikian.


Sekarang zaman berubah. Perempuan lebih mementingkan kerjaya tapi soal kahwin tetap dititikberatkan Cuma taklah macam dulu2 kena kahwin awal. Ada juga yang kahwin lewat juga. Sebenarnya ini bergantung pada pandangan sendiri.


Namun alasan kahwin sebab usia makin meningkat, rasanya tak patutlah. Nanti pilih2 sebarang calon, diri sendiri yang merana. Kalau ada jodoh tak kemanakan. Cuma perlu usaha sikit. Lewat sikit tak jadi masalah.


Bukan saya cakap, tak perlu kahwin bila usia dah meningkat. Memang perlu, Cuma jangan rasa macam terdesak sebab faktor usia. Lagipun usia hanyalah satu angka saja. Kalau anda jaga rupa & kesihatan, pasti sentiasa nampak muda & berseri bukan…he3. Apa2lah bergantung kepada anda.


Kahwin muda or lewat sama je. Tengoklah zaman sekarang. Macam2 kes berlaku. Cerai, dera & bunuh sana sini. Senang2 je bertindak macam itukan. Aduh tak kahwin,,,payah, kahwin pula...payah. Apa2 jelah.

7 comments:

ierahaziera said...

kalo da ade jodoh x kemane ye x.....
hehheee

AdaForever said...

hmm...xjgak..
hbs kalo xde jodoh mcm ne..
ha..hehe..

✿Lovillea✿ said...

hohohoohho... kahwin tu perlu... tp xde r desperate sgt kan kan kan... nanti terslh plh susah plak.. erm erm erm tp bnda nie menghantui jugak dlm diri syg.. memandangkan kwn2 ramai yg dh de family.. hehehehhhehe.. wen pikir Allah dah tetapkan yg terbaik insyaAllah adelah jugak utk sy.. muleh x cm tu???

Aujinz said...

hohoho..

cari calon boleh mula awal, senang cari ..senang kenal, kalau salah pilih boleh buat pilihan semula..

tapi kalau dah dekat 30an baru nak cari, nanti takut kelam kabut..tak sempat kenal dan tersalah pilih...


[komen lapan belas sen duit jepun]

kembatolo™ said...

aik?bunyi cam tanak kawen je?haha

Epul Azimi said...

kawin awal bagus untuk kesihatan......:)

Admin said...

haha...jodoh ketentuan Tuhan, mudahan dpt yg baiklah...doa2 jelah, pilih yg sesuai...

Related Posts with Thumbnails

Komen Dr Blogger

Grab This Widget

Blog Anniversary!!

Daisypath Anniversary tickers

My Anniversary Day :)

Daisypath Anniversary tickers

Radio Rentak Hidup Maya

Disclaimer

"All images are sourced from the internet and are in the public domain. We claim no credit for any images or videos featured on this site unless otherwise noted. All visual content is copyright to it's respectful owners. If you own rights to any of the images or videos, and do not wish them to appear on this site, please contact us via e-mail and they will be promptly removed. We are not responsible for content on any external website, and a link to such site does not signify endorsement. Information on this site may contain errors or inaccuracies; the site's proprietors do not make warranty as to the correctness or reliability of the site's content."