Shopping Online Di Sini :) :)

Shopping Online

Rakan2 MayaKu

Thursday, May 20, 2010

12 Perkara Tentang Cinta Buat Aku Terfikir Seketika

 Credit:Google

Cinta adalah satu perasaan yang agak sukar dinyatakan melalui kata2. Tiada kata2 yang sesuai untuk ungkapan cinta ini. Yalah kalau melibatkan perasaan tu memanglah sukar untuk ditafsirkan. Namun banyak sudah ungkapan cinta yang selalu or sering kita dengar. Terlalu luas betul erti cinta ni. Aku sendiri pun tak tahu yang mana satu boleh diertikan pada satu nama cinta.


Tak pelah yang penting cinta ni membawa bermacam perubahan dalam hidup seseorang. Sama ada bahagia or derita kita sendiri mencorakkannya. Ada 12 perkara tentang cinta harus anda tahu. aku pun tengah memikirkannya. Antaranya:


1. Andai kata cinta itu sebuah pengorbanan, mengapa pengorbanan itu bukan nokhtah sebuah cinta? Andai kata derita itu harga sebuah cinta, mengapa cinta itu semakin sukar dimiliki? Cinta seumpama kota kristal indah di penglihatan derita di perasaan.


2. Ada orang pada mulanya malu untuk jatuh cinta tapi bila perasaan menjadi rindu padanya, tiba-tiba perasaan malu itu menjadi hilang dengan sendirinya dan terpaksa menerima kenyataan yang sebenarnya bahawa anda telah jatuh cinta.


3. Gerak geri memberi pengertian kepada perasaan yang tidak terucap oleh kata-kata.


4. Cinta yang di semadikan tidak mungkin layu selagi adanya imbas kembali. Hati yang remuk kembali kukuh selagi ketenangan di kecapi. Jiwa yang pasrah bertukar haluan selagi esok masih ada. Parut yang lama pastikan sembuh selagi iman terselit di dada.


5. Cinta yang datang umpama pelangi ceria dengan 7 warna memukau saat bayu berlagu riang, tika itulah cintanya hadir. Apabila mata terlihat seseorg yang bakal mewarnai hidupnya.


6. Cinta bukan paksaan. Ia lahir dari dua perasaan, kehadirannya tidak diundang, perginya tiada yang merelakan kerana ia terlalu sukar untuk dimengertikan.


7. Persahabatan biasanya berakhir dengan percintaan tetapi percintaan tidak pernah berakhir dengan persahabatan.


8. Cinta bukan mengajar kita lemah tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta bukan mengajar menghinakan diri tetapi menghembuskan kegagahan. Cintabukan melemahkan semangat tetapi membangkitkan semangat.


9. Apakah sebenarnya cinta itu? Cuba katakan. Tak lain tak bukan ialah dua jiwa dlm satu fikiran dan dua hati dlm satu debaran.


10. Cetusan cinta pertama merupakan suatu getaran yg sangat menggoncangkan jiwa.


11. Kadangkala kita menyedari betapa dalamnya kita menyintai seseorang, disaat kita sedang kehilangannya. Dan kadangkala kita juga menyedari betapa perlunya cinta seseorg terhadap kita, disaat kita amat memerlukannya.


12. Cinta yang lahir dari pandang pertama adalah cinta suci, manakala perasaan cinta yang lahir dr kemesraan persahabatan adalah cinta sejati. Namun sukar untuk membezakan yg mana lebih abadi, cinta suci atau cinta sejati.


Emmm....aku nak bercinta lagilah. tapi cinta pertama tetap the best bagi aku. Akan aku kenang sampai bila2 pun. Sebab dia yang pertama bertandang dihatiku ini. Namun bakal suami tetap dihati selamanya...ha2. Apa2 jelah.

7 comments:

Nur said...

salam..
aku suka nyanyi lagu CINTA.. ^v^

SheY PuLL said...

cinta itu bute..:P

Admin said...

cinta itu indah tapi awas...hehe

wadud@duad said...

cinta? adess.. malas dah kalau bab2 couple2 nieh, lagi best kawan :-)

Syafrizal said...

cinta seseorang kerana Allah dapat banyak pahala

::ienafazlyna:: said...

cinta...bersedia dilukai & melukai

Admin said...

itulah cinta...ada suka duka...

Related Posts with Thumbnails

Komen Dr Blogger

Grab This Widget

Blog Anniversary!!

Daisypath Anniversary tickers

My Anniversary Day :)

Daisypath Anniversary tickers

Radio Rentak Hidup Maya

Disclaimer

"All images are sourced from the internet and are in the public domain. We claim no credit for any images or videos featured on this site unless otherwise noted. All visual content is copyright to it's respectful owners. If you own rights to any of the images or videos, and do not wish them to appear on this site, please contact us via e-mail and they will be promptly removed. We are not responsible for content on any external website, and a link to such site does not signify endorsement. Information on this site may contain errors or inaccuracies; the site's proprietors do not make warranty as to the correctness or reliability of the site's content."