Shopping Online Di Sini :) :)

Shopping Online

Rakan2 MayaKu

Saturday, May 1, 2010

Siapa Nak Anak Cepat Bagi Yang Dah Kahwinlah...Amalkan Petua Ni!

 
Credit:Google


Siapa yang tak mahu anakkan. Rasanya semua yang dah mendirikan rumahtangga pasti m'impikan anak sendiri. Aku pun mahu anak tapi tunggu giliran aku kahwinlah. Bestkan kalau dapat lahir anak sendiri. Pasti kegembiraannya tak terkira & agak sukar digambarkan. Bahagia betul rasanyakan.


So, bagi anda yang nak anak cepat bolehlah try petua ni. Pernah dengar juga orang amalkan tapi makan taugehlah. Kalau cara di bawah ni, tak pasti. Maybe anda yang diluar sana yang pernah amalkan tolonglah bagi komen sikit ye.



Begini petuanya :

1. Ambil segenggam kacang hijau.

2. Rendam kacang hijau itu selama 2 hari (sampai tumbuh ekor anak tauge kira-kira panjang ekor itu menjadi 2 kali panjangnye kepala tauge). Air rendaman tu hendaklah sama aras dengan kacang hijau (bagi kacang tu tenggelam dalam air).

3. Tutup bekas tu (kalau nak mudah, rendam guna periuk)

4. Bila dah jadi anak tauge, cuci dan buang kulit hijau yang ada (kulit kacang hijau)

5. Rebus tauge itu dengan 2 gelas air kira-kira dalam 15 minit dengan api sederhana.

6. Apabila air rebusan itu dah tinggal jadi separuh. Tapis & ambil air rebusan yang tinggal (kira-kira dalam segelas).

7. Minum air rebusan itu tiap-tiap pagi bermula dari 1st period sampai waktu subur.

Menurut pengamal petua ini, mereka cuma mengamalkan petua ini sebulan saja. Lepas sebulan amal, dengan izin Allah dia mengandung, katanya. Menurutnya lagi, kawan-kawan nya yang lain yang mengamalkan petua ini juga, Alhamdulillah berjaya mengandung.

Kepada mereka yang inginkan anak, cubalah amalkan petua ini. Cuba amalkan dan tawakal pada Allah. Doa banyak-banyak. Semoga dipercepat menimang cahaya mata. 


p/s: Lupa sumber dari mana dah.....aku simpan kat personel data aku kat laptop. Untuk rujukan di masa akan datang. Mana tau, nak anak cepat nanti..ha3. Ok moga2 bhasillah ye.

9 comments:

joegrimjow said...

chika kene baca ni

Alynn Notnot said...

wah wah wah. gua lmbt lagi mau kawen, tp gua gedik nak baca jgk :))

Ann said...

nk cari calon suami pun lom2 dpt lg..

Muhammad Safie said...

bgus info ni...aku lum kwin..sje bce..

Admin said...

ye lo...elok baca..mn tau bguna utk ms depan..he3

Miz Kadiah said...

aku nak!!!!! tapi lum kawen lagi ar.. mcam mana ni? hehehe

Admin said...

tunggu kahwinlah...jgn buat hal kalau belum...he3

Miz Kadiah said...

hahaha.. tak kan punye... :)

Admin said...

he3...baguslah...hope cepat kawen then dpt anak ye...amen

Related Posts with Thumbnails

Komen Dr Blogger

Grab This Widget

Blog Anniversary!!

Daisypath Anniversary tickers

My Anniversary Day :)

Daisypath Anniversary tickers

Radio Rentak Hidup Maya

Disclaimer

"All images are sourced from the internet and are in the public domain. We claim no credit for any images or videos featured on this site unless otherwise noted. All visual content is copyright to it's respectful owners. If you own rights to any of the images or videos, and do not wish them to appear on this site, please contact us via e-mail and they will be promptly removed. We are not responsible for content on any external website, and a link to such site does not signify endorsement. Information on this site may contain errors or inaccuracies; the site's proprietors do not make warranty as to the correctness or reliability of the site's content."