Shopping Online Di Sini :) :)

Shopping Online

Rakan2 MayaKu

Saturday, May 22, 2010

Lelaki Yang Sejati....Masih Adakah Di Dunia Yang Penuh Pancaroba Ini?

Credit:Google

Susahkah mencari lelaki yang sejati di era moden ini yang penuh dengan pancaroba hidup dan bermacam2 dugaan yang maha hebat bila2 masa akan melanda hidup kita? Kalau ada di manakah lelaki yang sejati ini sembunyikan diri? Entah mana agaknya ya!


Kalau anda jumpa lelaki yang sejati ini, mahukah anda lepaskan begitu saja? Pastinya takkan. Kalau dah dapat memanglah hargainya semampu diri anda. Melainkan si dia tak menyukai anda...he3. Yelah takkan kita nak terhegeh2 nakkan si dia yang memang tak ada hati kat kita. Buat malu je merayu2 macam minta sedekah pula. Tolong jangan rendahkan diri anda merayu begitu ok. Sebab diri anda amat berharga. Tiada ternilai harganya tau.


Bagi siapa yang tak tahu, begini sikap seorang lelaki yang sejati...kalau ada kurang tambahkan ye! Sama2 kita sharing2 tips yang berguna. Lagipun sharing tu sexykan...he3.


Lelaki yang sejati bukanlah dilihat dari bahunya yang kekar, tetapi dari kasih sayangnya pada orang disekitarnya…


Lelaki yang sejati bukanlah dilihat dari suaranya yang lantang, tetapi dari kelembutannya mengatakan kebenaran…


Lelaki yang sejati bukanlah dilihat dari jumlah sahabat di sekitarnya, tetapi dari sikap bersahabatnya pada generasi muda bangsa…


Lelaki yang sejati bukanlah dilihat dari bagaimana dia di hormati ditempat bekerja, tetapi bagaimana dia dihormati didalam rumah…


Lelaki yang sejati bukanlah dilihat dari kerasnya pukulan, tetapi dari sikap bijaknya memahami persoalan…


Lelaki yang sejati bukanlah dilihat dari dadanya yang bidang, tetapi dari hati yang ada disebalik itu…


Lelaki yang sejati bukanlah dilihat dari banyaknya wanita yang memuja, tetapi komitmennya terhadap wanita yang dicintainya…


Lelaki yang sejati bukanlah dilihat dari jumlah tanggungjawab yang dibebankan, tetapi dari tabahnya dia menghadapi lika-liku kehidupan…


Lelaki yang sejati bukanlah dilihat dari rajinnya membaca kitab suci, tetapi dari konsistennya dia menjalankan apa yang ia baca…



Kalau anda menemui lelaki yang sebegitu, jangan lepaskannya. Hargai si dia seperti anda menghargai diri anda sendiri. Bukan senang nak cari lelaki yang sejati dan baik sekarang. Lebih2 lagi dalam dunia sekarang yang banyak liku2 hidup.

12 comments:

mama zharfan said...

yup...tak ramai pun lelaki yg sejati...rezeki pun ditemukan dgn my other half 6 years back :)

.:cEmmAh:. said...

lelaki sejati tercipta untuk wanita sejati dan sebaliknya..hehe

Admin said...

mmg sukar nk cari..hehehe....tk pe kalau ada jodoh ketemu jua..kannnn

diba^pening said...

rasanye mcm dh jumpa lelaki sejati tu...weee

latest entry : now i know

Admin said...

baguslah jumpa...moga bahagia ya...

kembatolo™ said...

hurm..pikir2..ade tak ciri2 nie..haha

Aidi-Safuan said...

ada jer. contoh paling mudah: aidi-safuan

Admin said...

emmm ada ke kat kembatolo & aidi ni...kembatolo, maya rs ada...aidi..ada meh????...fikir dulu...ha3

Syafrizal said...

masih ada tapi amat sukar untuk dicari

Admin said...

itulah...mnlah lelaki yg sejati sembunyi ya

secret said...

kena cari baru jumpa kot..hehehe

Admin said...

agaknya...jom cari sama2..he3

Related Posts with Thumbnails

Komen Dr Blogger

Grab This Widget

Blog Anniversary!!

Daisypath Anniversary tickers

My Anniversary Day :)

Daisypath Anniversary tickers

Radio Rentak Hidup Maya

Disclaimer

"All images are sourced from the internet and are in the public domain. We claim no credit for any images or videos featured on this site unless otherwise noted. All visual content is copyright to it's respectful owners. If you own rights to any of the images or videos, and do not wish them to appear on this site, please contact us via e-mail and they will be promptly removed. We are not responsible for content on any external website, and a link to such site does not signify endorsement. Information on this site may contain errors or inaccuracies; the site's proprietors do not make warranty as to the correctness or reliability of the site's content."