Shopping Online Di Sini :) :)

Shopping Online

Rakan2 MayaKu

Saturday, May 1, 2010

Benarkah Usia, Perkara Sensitif Buat Wanita

 Credit:Google

Peningkatan umur setiap tahun memang sudah menjadi lumrah dalam kehidupan manusia. Kalau tak naik2 umur seseorang tu, lain pula kisahnyakan. Pertambahan umur anda ni sebenarnya berhubungkait dengan kematangan anda. 


Tapikan selalunya bila ditanya pasal usia seseorang wanita, agak payah nak tahu berapa usia sebenarnya. Sebab ada setengah wanita tidak berfikiran terbuka mengenainya. Tentunya ada sebab tertentukan.


Bagi sayalah, setiap wanita ni mempunyai pendapat tersendiri mengenai umur ni. Bagi wanita yang masih remaja & muda, pastinya tak kisah bila ditanya mengenai usiakan. Masih muda ma. Buat apa segan2 nak bagitau usia sendiri. Bukannya dah tua pun..ha2. 


Bagi golongan ni, mereka sudah tidak sabar2 untuk menunjukkan kematangan mereka. Betul ke? Maybe jugalah. Setengah orang je. Sebab itulah setengah daripada golongan ni kita tengok rupa mereka lebih dewasa daripada umur sebenar. Tapi macam mana pula bagi wanita rupa nampak muda tapi usia dah tua. Emmm...tu namanya awet mudakan...he3.




Bagi wanita yang berumur 20-an macam tu, mereka ni taklah sensitif wanita yang berumur 30-an bila ditanya mengenai umur mereka. Sebab still young & mereka sudah mempunyai kerja & wang sendiri. Serta ibubapa kurang mengawal mereka & pastinya kebebasan itu berada dalam gengaman mereka. Namun, tak bolehlah bebas sangat. Ada batasnya juga. Jangan bebas sampai termasuk ke lembah kegelapan je. Mintalah dijauhkan ye.


Apabila seseorang wanita meningkat usia & sudah masuk ke era 30-an. Persoalan mengenai umur menjadi isu yang agak sensitif bagi mereka. Bagi yang sudah berumahtangga mungkin tidak kisah bila disoal mengenai usia merka. Tapi lain pula kesnya bagi wanita yang belum mempunyai pasangan hidup & berumahtangga. Pastinya tidak gemar diaju persoalan mengenai usia ini. Maybe setengah wanita je yang bersikap demikian.


Bagi saya pula. Entahlah ikut keadaan. Ada masanya bagitau, ada masanya malas nak layan. Bila dibagitau perkara sebenar. Tak percaya pula. Itu yang malas nak jawab soalan pasal usia ni. Macam mana pula dengan anda? anda sensitif ke bila disoal soalan pasal usia ni? Tepuk dada tanya minda...he3.

7 comments:

secret said...

emm..kalau msh muda mmg tk sensitif psl umur...bila dah usia makin tua, lebih2 lg blum kawen..mmg sensitif..he3

AKO said...

ala muda ke tua .... apa ada pada umur hanya sekadar angka..

proud of my age hhee

Admin said...

yup mmg angka...not semua fikir mcm tu juga...stiap org ada pdgn msg2..he3

ana_zara said...

pernah dengar kata2 "growing old is a beautiful thing"..

Admin said...

ya ka...emm maybe sbb penuh kematangan...

♥CIK SHA♥ said...

tak kesah kot nk bgitau sbb org tak percaya umur dh tua sbb nmpk mcm budak sekolah..kui3..

Admin said...

iye ke...oklah tu..he3

Related Posts with Thumbnails

Komen Dr Blogger

Grab This Widget

Blog Anniversary!!

Daisypath Anniversary tickers

My Anniversary Day :)

Daisypath Anniversary tickers

Radio Rentak Hidup Maya

Disclaimer

"All images are sourced from the internet and are in the public domain. We claim no credit for any images or videos featured on this site unless otherwise noted. All visual content is copyright to it's respectful owners. If you own rights to any of the images or videos, and do not wish them to appear on this site, please contact us via e-mail and they will be promptly removed. We are not responsible for content on any external website, and a link to such site does not signify endorsement. Information on this site may contain errors or inaccuracies; the site's proprietors do not make warranty as to the correctness or reliability of the site's content."