Shopping Online Di Sini :) :)

Shopping Online

Rakan2 MayaKu

Saturday, May 22, 2010

Awas Kaum Lelaki! Jangan Dekati Wanita Yang Sebegini....Sila Jauhi Diri Anda Ya!

Credit:Google


Attention kaum lelaki, ni nak bagi warning sikit agar anda tak terjebak dengan kaum wanita yang saya listkan kat bawah ni. Kalau anda ingin terjebak juga. Sila tanggung akibatnya ya. Sendiri cari pasal, so sendiri meranalah. Itulah tak dengar cakap orang....ha3.


List2 di bawah ni merupakan satu pandangan daripada pakar cinta di luar negara berkenaan ciri-ciri wanita yang wajib dijauhi oleh kaum lelaki agar mereka bebas dari segala masalah. Ingat tu!!


1. Wanita kategori liar.


Inilah jenis wanita yang sering dinasihati oleh mana-mana ibu untuk dijauhi. Pada awalnya, perhubungan dengan wanita sebegini sememangnya menyeronokan.


Dia selalu melakukan sesuatu di luar jangkaan. Perasaan selalu mencuba sesuatu yang bagus, tetapi sikap cuba-cubanya tidak wujud sempadan. Kita teruja dengan kegilaannya tetapi tak kita sedar, tersadung dalam masalah yang diciptanya.


2. Wanita si Bom jangka.


Wanita bersifat bom jangka seumpama emosi yang akan meletus tanpa apa-apa amaran ketika anda menjangka semuanya erkawal.


Dia kelihatan normal luarannya sehinggalah kita menjadi sasarannya.


Individu seperti ini bukan sahaja menjadi bom jangka dalam emosi kemarahan malah emosinya akan mengubah keputusan-keputusan penting.



3. Wanita si Gula-gula


Gadis muda seumpama gula-gula yang melihat kita sebagai pembimbingnya dan menyukai kewujudan kita.


Dalam keadaan ini kita seolah-olah bertindak seperti seorang yang mengajarnya untuk menjadi wanita idaman dan cuba mencipta kehidupan yang penuh kematangan untuknya.


Hakikatnya kita sudah tertipu, gadis muda seumpama ini sebenarnya sedang menguji kuasa tarikan yang ada pada dirinya.


4. Wanita si Bintang


Wanita bersifat bintang menjadikan pasangannya sebagai jalan untuk mempopularkan atau menguntungkan dirinya semata-mata, lebih-lebih lagi jika dia mempunyai keinginan besar terhadap sesuatu yang jelas bukannya diri kita.


5. Wanita si Penggapai.


Penggapai mempunyai kedudukan kewangan lebih dari apa kita miliki dan dia menyukai keadaan demikian, ia memberi jaminan kepada dirinya.


Mengapa dia suka? Dia memilih pasangan yang bukan dalam kelompoknya agar ia memberinya ruang bergerak.


Kita menjadi sasaran jika matlamat kewangannya gagal, dan kita dilihat sebagi punca terbazir masanya sekadar untuk aktiviti bersama.


Dia cenderung mengatakan setiap usahanya adalah untuk kebahagian bersama.


6. Wanita yang Tercedera.


Hubungan yang terjejas menjadikan wanita dalam kategori ini tercedera emosinya sepanjang masa.


Kewujudan kita adalah kapal persinggahannya sementara baginya untuk memikirkan kesilapannya, apa yang terjadi, siapakah dia dan apa yang perlu dilakukannya.


Sepanjang kita menjadi pasangannya, kita mendengar segala kisah buruknya. Kita akan menjadi pendengar setia kisah sedihnya semalam, hari ini dan esok.


Dalam jangkaan kita kewujudannya untuk menyintai kita, tetapi dia lebih memikirkan keadaan dirinya.


Setelah selesai, selamat tinggal untuk kita.



Sudah habis baca? Jangan lupa ingat dalam otak kepala tu. Jauhi wanita sebegitu. Kalau tak rugi masa dan usia anda je layan mereka. Last2 jadi lain pula. Tapi kalau dah jodoh nak buat macam mana kan....berserah jelah...he3.

10 comments:

Nur said...

hmmmmm....
susah juga ya nak jadi perempuan. mcm2 title ada. tapi satu je aku nak berpesan2 pd kaum adam.. jgn cari mcm maya.. kihkihkih... tak pasal2 dia ada bfren nama DANI. aku gurau k.

sebenarnya perempuan ni bukan susah utk di cari oleh kaum adam kalau tau caranya. yang paling penting korang cuba cara ni je kalau nak tau dia ini betul2 blh buat calon isteri iaitu perempuan yg korang suka tapi susah nak ajak keluar date dan bkn senang dia nak bg no phone.

itu salah satunya.. kalau dapat jumpa mcm ni maknanya ada lg perempuan melayu yg dipandang tinggi...

Admin said...

wow...payah nk cari perempuan mcm tu Nur....tp tk mustahilkan...he3.

Tpkan kalau tk bg no phone payah nanti kata sombong pula....

Syafrizal said...

macam2 ada...
rasa nya kita boleh tau perempuan tu macam mana..

cik paro said...

hmm...
susah jadi perempuan..
xpcl kena cop bnyk gelaran...

tapi xpela..
bagi lelaki kat luar sane,
cari lah perempuan yang perfect..
uish!!

Aie Ijai said...

nw tmbh lg pengetahuan sy...hehehe....thanx 4 da tips..hehehe..

Admin said...

ok..wcome...emmm sbenarnya ada stgh laki pandai tgk perempuan mn baik, mn sebaiknya...kan2

wadud@duad said...

wow... bagus info nieh... :-)
bagus untuk lelaki zaman sekarang.. :p

Admin said...

bagus oklah tu....bukan zaman skrg..akan dtg pun ok gak....tp mesti up-to-date..hehehe

kembatolo™ said...

haha..banyak sangat jenis2 ni..kena bagi masa seminggu nak hapal..hahaa

Admin said...

takkanlah kembatolo...ha3

Related Posts with Thumbnails

Komen Dr Blogger

Grab This Widget

Blog Anniversary!!

Daisypath Anniversary tickers

My Anniversary Day :)

Daisypath Anniversary tickers

Radio Rentak Hidup Maya

Disclaimer

"All images are sourced from the internet and are in the public domain. We claim no credit for any images or videos featured on this site unless otherwise noted. All visual content is copyright to it's respectful owners. If you own rights to any of the images or videos, and do not wish them to appear on this site, please contact us via e-mail and they will be promptly removed. We are not responsible for content on any external website, and a link to such site does not signify endorsement. Information on this site may contain errors or inaccuracies; the site's proprietors do not make warranty as to the correctness or reliability of the site's content."