Shopping Online Di Sini :) :)

Shopping Online

Rakan2 MayaKu

Sunday, May 30, 2010

Selepas Kahwin, Apa Yang Anda Selalu Impikan?

Credit:Google


Kahwin…seronoknya kalau dapat berkahwinkan. Dapatlah bersama orang yang kita cintai sentiasa. Siang dan malam. Yang paling penting ada orang disisi kita semasa kita susah mahupun gembira. So, adalah orang tempat kita bergantung harap dan perlu sentiasa. Lebih2 lagi masa menempuhi usia tua.


Alangkah bahagia, kalau perkahwinan itu sentiasa disinari cahaya keimanan dan kebahagiankan. Sentiasa hangatkan cinta dan kasih sayang hingga akhir tua…kan best. Kalau boleh aku pun nak macam tu. Haraplah…hehe3.


Sebenarnya lepas anda mendirikan mahligai syahdu apa yang anda impikan? Topik kita not about seks or manja2 ye. Sila fokuskan pada benda yang positif ok. 


Selepas kahwin, kalau dalam fikiran akulah. Rasanya semua orang macam tu juga. Pastinya mahu jaga keharmonian rumahtangga agar kekal hingga akhir hayat dan selamanya. Betul tak? Tipulah kalau tak. 


Sesiapa yang kata tak tu maksudnya dia suka2 nak kahwin. Nak permainkan perasaan dan merosakkan hidup pasangannya or just atas kehendak nafsu seks je. Orang macam ni harus dan mesti dijauhi ok….anak2 sekalian.


Apa lagi ya…oh ya. Kalau kahwin pasti mahu zuriatkan…anak2 yang akan menyerikan lagi istana bahagia anda. Tapi nak berapa orang ya? Nak satu team pasukan bola boleh tak? Fuh…jenuh nak beranak tu…ha3. Tapi kalau dah rezeki, tak salah pun..betul tak.


Ada setengah orang kalau lepas kahwin tak suka diam bersama mertua. Emm ada setengahnya memang tak kisah. Kalau aku, kalau boleh tak mahulah. Rasa tak selesa sikit. Lagipun aku ingin memiliki dan diam di rumah sendiri. Nak buat apa2 saja hiasan kat rumah sendiri tak jadi masalah. Tak ada yang kecik hati ma. 


Bukan bermakna diam dengan mertua salah. Cuma aku ni kurang selesa kalau macam tu. Lagipun impian setiap orang mahu menguruskan rumahtangga sendiri dengan aman..hehe3. 


Apa lagi ye? Cuma fikir. Aku belum kahwin, so tak tahu nak fikir apa lagi impian lepas kahwin. Yang tu je aku fikir saat dan ketika ini. Maybe banyak lagi yang lebih menarik…kan. Sila beri pandangan sikit, wahai pengunjung yang murah hati.

14 comments:

nas said...

maya-huhu...teringin gak nak kawin...mesti ar nk dpt calon2 yg baik2...huhu....nice entry...ingtkn entry 'blu' td..ehehe...thx comment my blog td..:)

Admin said...

siapa tk mau kahwin..semua mahu...mn boleh 'blu'2...hahaha

cik paro said...

mestilah lepas kawen nk ank..

.::WaNiE::. said...

duk ngn mertua

balik kg 2 hari pun aku dah xsabar nak balik

hahaha

yoro okino said...

aku teringin nak kawin awal..lalal~~

nice blog..singgah~~

wadud@duad said...

kahwin kerana Allah, pergh.. memang setuju pe yang telah di infokan oleh tuan punya belog, gud info.. tapi kan, dulu nagn skang lain sangat.. dulu kawin sebab tuntutan dari Allah, sekarang kawin sebab terpaksa, sebab dah terlanjur sebelum kawen.. :p

kakyong said...

Insya Allah, jika sudah bertemu jodoh yg baik.. berkahwin lah awal..

namun berkahwin ada juga turun naiknya.. tak sama semasa alam bercinta.. bila sudah berkahwin byk perkara yg harus dikorbankan, tdk kira pihak isteri @ suami.. so 2-2 harus positif, bila susah pun sama2, jgn hanya masa senang ajer..

yg pasti siapkan diri dgn ilmu.. harapan & impian shj tidak cukup.. ;)

Insya Allah, akan ada byk kegembiraan dlm perkahwinan... ;)

SHAZA said...

korang dah kawin tahu lah nnti erk...

Xeera Nazira said...

anak takmo 1 team soccer.. 3 or 4 sudah memadai.. hehe. nnt ramai2 x leh selalu sgt dgn husband yg tercinta. muahaha.. sy bru 22, blum tahap wajib kawin lg. rilex2 dlu.. ngeee~

Syafrizal said...

keluarga yang diredhai Allah..
didik keluarga di jalan Allah
bukan didik anak untuk jadi artis

Admin said...

yup.....moga kita semua bahagia bsama insan tcinta....onak duri kehidupan pkara biasa yg ptg tabah & sabar serta ingat Tuhan selalu...mudahan semua ok...kan

~suNshiNe~ said...

impikan ank yg soleh & solehah..ermmm..byk impian sebenarnya..

ザ-sylver-shooter said...

yey~..
jom kahwen beramai2

Admin said...

mudahan impian jd kenyataan...usahakan...hehehe

Related Posts with Thumbnails

Komen Dr Blogger

Grab This Widget

Blog Anniversary!!

Daisypath Anniversary tickers

My Anniversary Day :)

Daisypath Anniversary tickers

Radio Rentak Hidup Maya

Disclaimer

"All images are sourced from the internet and are in the public domain. We claim no credit for any images or videos featured on this site unless otherwise noted. All visual content is copyright to it's respectful owners. If you own rights to any of the images or videos, and do not wish them to appear on this site, please contact us via e-mail and they will be promptly removed. We are not responsible for content on any external website, and a link to such site does not signify endorsement. Information on this site may contain errors or inaccuracies; the site's proprietors do not make warranty as to the correctness or reliability of the site's content."