Shopping Online Di Sini :) :)

Shopping Online

Rakan2 MayaKu

Saturday, May 8, 2010

Apa Perkara Memeranjatkan Dalam Perkahwinan Ye? Nak Tahu, Jom Terjah!

 Credit:Google


Bercinta then berkahwin memang indahkan. Namun ingat dalam menempuh alam perkahwinan ada 8 perkara yang akan anda temui. Jangan terkejut pula ye. 


Bersedialah untuk menghadapi cabaran & ujian di alam perkahwinan. Biasalah hidup berdua bermacam2 perkara akan berlaku sebab dua2 tak sama perangai ma. 


8 perkara memeranjatkan dalam perkahwinan..........apa komen anda, betul ke?


1. BERKAHWIN TAK BERMAKNA ANDA TIDAK AKAN KESEORANGAN LAGI

Dalam perkahwinan, sudah menjadi lumrah andai adanya pertikaian.. Andai ada tidak bijak mengatasinya, tak mustahil ianya akan berterusan. Dan…tidak mustahil juga anda akan keseorangan lagi…


2. BERKAHWIN TIDAK BERMAKNA ANDA AKAN MENYINTAI DAN DICINTAI SETIAP HARI

Kebahagian dalam perkahwinan bukanlah perkara mudah untuk di capai. Pasti ada masalah yang akan timbul. Ada masalah besar dan ada masalah kecil. Kadang kala anda sudah merasa diri tidak di cintai lagi. Jadi amat penting bagi mengucapkan perasaan cinta pada pasangan.


3. ANDA MASIH PERLU MENGHANGATKAN PERASAAN

Untuk mengelakkan suasana hambar, anda masih perlu untuk menghangatkannnya. Terapkan suasana romantik apabila bersama.. Contohnya seperti mengucapkan sayang pada pasangan, memeluk antara satu sama lain, dan bercerita sesuatu sebelum melelapkan mata dan so on…


4. LAZIMNYA SALAH SEORANG AKAN LEBIH BANYAK BERKORBAN

Jarang ade pasangan yang adil dalam pembahagian tanggunjawab. Kadang kala, suami lebih. Namun kebiasaannya, isteri lah yang akan lebih banyak berkorban.


5. PASANGAN ANDA AKAN BERUBAH SETIAP MASA

Anda harus menerima kenyataan bahawa masing-masing akan berubah mengikut masa. Kadangkala dari segi perangai, rupa paras, bentuk badan, hobi, dan macam-macam lagi. Namun, walau apapun perubahan itu, anda haruslah menerima dengan hati yang terbuka seperti mana anda menerimanya suatu ketika dahulu..


6. ANDA TIDAK SEMESTINYA BERSETUJU DALAM SEMUA PERKARA

Terimalah hakikat bahawa masing-masing ada keinginan yang berbeza. Yang penting sikap tolak ansur dengan pasangan.


7. SEMAKIN LAMA BERKAHWIN SEMAKIN BAHAGIA

Pasangan yang memahami kehendak masing-masing dan bertolak ansur, lazimnya mereka akan berjaya melawan badai dan arus yg melanda rumah tangga. Mereka inilah yang berjaya menikmati kemanisan dalam ruamhtangga. Sememangnya pasangan ini adalah “soulmate” masing-masing.


8. HUBUNGAN SEKS ADA TURUN NAIKNYA

Kadang kala sangat berkesan dan kadang kala tidak memberangsangkan. Masing-masing harus menerima bahawa ianya bergantung kepada “mood” dan keadaan sekeliling.
Sumber: Forum Tentangcinta

Entah nak komen apa ya...biasalah belum berkahwin lagi. Dalam proses mengenal..he3. Tapi takutlah, sekarang macam2 perkara berlaku seperti dera & bunuh isteri. Seram sejuk juga ada.

3 comments:

Lucy S. said...

thanks for the info! aku pun lum kawen, just info untuk mase depan :P

Unknown said...

info yg sgt bergune..i like!!!

Admin said...

ok..tq...sharing is seksikan..ha3

Related Posts with Thumbnails

Komen Dr Blogger

Grab This Widget

Blog Anniversary!!

Daisypath Anniversary tickers

My Anniversary Day :)

Daisypath Anniversary tickers

Radio Rentak Hidup Maya

Disclaimer

"All images are sourced from the internet and are in the public domain. We claim no credit for any images or videos featured on this site unless otherwise noted. All visual content is copyright to it's respectful owners. If you own rights to any of the images or videos, and do not wish them to appear on this site, please contact us via e-mail and they will be promptly removed. We are not responsible for content on any external website, and a link to such site does not signify endorsement. Information on this site may contain errors or inaccuracies; the site's proprietors do not make warranty as to the correctness or reliability of the site's content."