Shopping Online Di Sini :) :)

Shopping Online

Rakan2 MayaKu

Sunday, April 25, 2010

Blogger Oh Blogger. Anda Jenis Blogger Yang Macam Mana?


 Credit:Google


Sekarang rata2 kebanyakan remaja mempunyai blog sendiri. Pelbagai jenis blog mewarnai dunia maya kita ye. Bermacam-macam cerita yang dipostkan. Ada yang menarik hati dan sebaliknya. Ada pula yang coretkan pasal kehidupan peribadi, info terkini, gossip artis, tips2 berguna, makanan, traveling, giveaway dan banyak lagilah. Tak larat nak tulis kat sini…he3.


Dalam asyik berblog ni, anda sebenarnya kategori blogger jenis apa? Blogger friendly, blogger mulut laser, blogger gossip2, blogger sombong, blogger pemalu….dan sebagainyelah. So mana satu anda? Kalau saya tak tahulah. Terpulang kepada pengunjung sendiri menilainya.


Saya ni masih baru dalam dunia blog, banyak lagi yang perlu saya pelajari. Biasalah masih merangkak lagi. Gaya penulisan di blog pun tak cukup matang dan menarik seperti otai2 kita. Tak mampulah nak ikut jejak mereka tu. Lagipun saya just mahu jadi blogger sempoi je. Blog untuk suka2 sambil jana duit online bersama kekasih hatiku Nuffnang.


Untuk menjadi berjaya dalam dunia blog, seperti apa yang Cik Epal kita katakan:

‘Blogger yang berjaya bukan blogger yang nak duit or trafik semata-mata. Sebaliknya lebih berkongsi maklumat dan info.'


Bila direnung2 ada kebenaran disebalik kata Cik Epal tu. Bukan saya nak mengapu Cik Epal ok. Yelah, kalau asyik kejar duit dan trafik je tak guna tanpa memberi info yang menarik minat pengunjung ke blog kita…kan? Nak tarik pengunjung datang sendiri tu bukannya senang. Kena perah otak sikit untuk mencipta topik yang menarik hati pengunjung.


Sebagai contoh Cik Epal sendirilah. Cik Epal ni boleh dikira junior RedMummy. Trafik dan pengunjung yang datang ke blog Cik Epal ramai juga walaupun masih baru dalam dunia blog. Rasa-rasanya apa yang membuat orang tertarik ke blog Cik Epal ye? Adakah kerana kelantangan mulutnya? Entahlah. Mungkin juga sebab dia mempunyai personaliti tersendiri yang menyebabkan orang terpikat untuk terjah blog Cik Epal.


Sudah 3 kali Cik Epal tinggalkan komen di blog saya tak seberapa ni. Tq ya Cik Epal kerana sudi singgah. Kalau ada masa bagilah komen pasal persembahan blog saya ni. Mana tau ada sesuatu yang patut diubah atau diperbaikikan lagi. Tak kiralah kritikan tajam yang menguris hati. Akan saya terima seadanya. Bukan saja Cik Epal boleh komen. Sesiapa saja yang sudilah. Cuma jaga etika diri ok!!

7 comments:

syahira ariff said...

blog saya tentang kehidupan seharian sy
topik umum
aslkan kita bebas berkarya kan
heee~
cik maya,rindu sama kau gak
now,i'm back in blogging.hee~
=]

Adry said...

blog saya tentang apa apa ja yang saya nak tulis... peribadi... berita... aktiviti... macam macam la... hehehe


Adry @ http://www.adrysabry.com

FaTiN said...

blog saya recently more to personal. saya tulis apa yg ingin ditulis :P

.::WaNiE::. said...

Saya tamak jadi saya adalah blogger yg semua sekali, yang peramah yang laser, yang sombong, yang berlagak, yang pemalu

hahah boleh takkk

MOFASAD said...

ramai orang terhegeh2 ngan nuffnang 2...

contoh




-sila klik nuff saya
-sila kayakan saya



adeehhhh

lemah den

aiDieNa said...

Saya blogger jenis sempoi jer.. ker syok sendiri.. ahahahahaaa

Admin said...

haha...apa2 pun asalkan bahagia...blog aku, cara aku...ha3

Related Posts with Thumbnails

Komen Dr Blogger

Grab This Widget

Blog Anniversary!!

Daisypath Anniversary tickers

My Anniversary Day :)

Daisypath Anniversary tickers

Radio Rentak Hidup Maya

Disclaimer

"All images are sourced from the internet and are in the public domain. We claim no credit for any images or videos featured on this site unless otherwise noted. All visual content is copyright to it's respectful owners. If you own rights to any of the images or videos, and do not wish them to appear on this site, please contact us via e-mail and they will be promptly removed. We are not responsible for content on any external website, and a link to such site does not signify endorsement. Information on this site may contain errors or inaccuracies; the site's proprietors do not make warranty as to the correctness or reliability of the site's content."