Shopping Online Di Sini :) :)

Shopping Online

Rakan2 MayaKu

Thursday, April 29, 2010

Kenapa Dia Menjadi Mangsa.....Sudah Hilang Akal Ke Anda?

Pembuangan bayi & kes penderaan budak2 ni memang tak pernah2 nak surut. Ada2 saja berita gempak membanjiri dada suratkhabar. Tak serik2 orang yang buat dosa ni ye. Agaknya hukuman kerajaan buat terlalu ringan sebab tu kes sebegini macam cendawan tumbuh selepas hujan je.


Entahlah manusia akhir zaman ni. Tak takut dosa sudah. Darah daging sendiri boleh buat macam tu, ni kan bukan darah daging sendiri. Sedangkan binatang sayang anaknya, inikan kita manusia yang Tuhan berikan akal lebih teruk pemikirannya dari yang tak berakal. Nanti kalau Tuhan tak bagi anak, baru tau. Baru nak menyesal tak sudah2. Bila sudah dibagi rezeki, buang macam sampah je.


Kalau dah tahu buat, tahulah tanggung. Jangan pula berkelakuan macam orang tak bertuhan ok. Sayangilah bayi & budak2 yang tak berdosa tu. Hargai rezeki dari Tuhan sebaiknya. Faham tak? 


Tengok gambar bawah ni...kasihankan budak yang kena dera. Kena cucuk dengan putung rokok. Orang yang buat perkara ni memang tak berakal. Tak sakit ke bodoh. Geram betul aku dengan orang macam ni. Cian tengok budak tu. Mudahan orang yang buat perkara ni akan mendapat balasan yang setimpal atas pbuatan kejamnya ini.





Kasihankan tengok. Memang kejam orang tu. Sedih betul rasanya bila manusia makin tak bertimbangrasa. Mudahan Tuhan membuka hati mereka yang sudah gelap diseleputi dosa & fikiran tak waras agar berfikir setiap pbuatan yang mereka telah lakukan & myesalinya. Amen. Sayangi anak anda & budak2. Agar anda disayangi jua oleh mereka.

8 comments:

Ann said...

siannyer tgk dak tuh, kalo xnak..hantarlah ke pst kebajikan...psti ada yg nak jaga.

miss hav0c said...

nak nanges tgk baby tuuu..bodonyer sape yg buat bodohhhhh

I n n z said...

dah tak sanggup nak tgk kekejaman manusia.

.:cEmmAh:. said...

ish2..ape nak jadi..

ASaDa RyutaRo said...

ya rabbi.. yang buat ni apa dia pikir?? apa dlm kepala dia?

kalu dia yg kena cucuh api rokok tu cmna??! uhh!

manusia?! tengok muka memang la manusia. tp kat dlm diri dah penuh ngn hasutan setan.

kita bagi nasihat supaya hantar kat rumah kebajikan? nk ke dia dgr?
kalau hati dh gelap hitam pekat dgn dosa, tggu hidayah Allah dtg je dpt bg sinaran.

insaf la.. semoga Allah bagi petunjuk dan hidayah utk org yg camni insaf.

.::WaNiE::. said...

benci benci bencii

jahattt

kejammmm

Admin said...

itulah manusia akhir zaman...tk berakal btl..gerammmm

((( HELLO ))) said...

akai ada kah...buat anak pandai...tapi jaga x tau...bingai...

Related Posts with Thumbnails

Komen Dr Blogger

Grab This Widget

Blog Anniversary!!

Daisypath Anniversary tickers

My Anniversary Day :)

Daisypath Anniversary tickers

Radio Rentak Hidup Maya

Disclaimer

"All images are sourced from the internet and are in the public domain. We claim no credit for any images or videos featured on this site unless otherwise noted. All visual content is copyright to it's respectful owners. If you own rights to any of the images or videos, and do not wish them to appear on this site, please contact us via e-mail and they will be promptly removed. We are not responsible for content on any external website, and a link to such site does not signify endorsement. Information on this site may contain errors or inaccuracies; the site's proprietors do not make warranty as to the correctness or reliability of the site's content."