Shopping Online Di Sini :) :)

Shopping Online

Rakan2 MayaKu

Sunday, April 11, 2010

Dunia Maya, Dunia Untuk Kutuk Orang Ka?

Kutuk mgutuk, budaya sapa kita ikut??


Dunia maya ni mmg luas tanpa sempadan. Tapi bukan syarat untuk anda menyebarkan kutukan terhadap orang lain. Lebih2 lagi orang yang anda kutuk tu dah meninggal dunia. 

Macam kes sekarang. Heboh seketika pasal budak yang bernama Rafiqin Darwisy yg mengutuk terang2an arwah Din Beramboi di Facebook. Malah budak ini cuba mempertahankan apa yg diluahkannya itu. Memang sikap generasi sekarang yang kurang ajar. Tanpa berfikir dulu sebelum buat sesuatu. 

Andai keluarga arwah mengambil tindakan, baru tau budak tu. Jgn ingat dunia maya ni tk ada undang2. Ada? Cuma belum tertangkap lagi. Jgn lupa kes blogger kita yg kena tahan sbb kutuk siapa ye…lupa pula. Hehe…saya ingat kes tu cuma cakap psl siapa, saya lupa dah. 

Semalam saya ada tbaca satu blog psl budak ni yg tk tau bezakan agama dengan bangsa. Lucu btl, nk kutuk orang tp tk berakal. Entahlah, manusia akhir zaman ni mmg makin biadap. Biasalah dunia makin maju, manusia makin hilang rasa kemanusiaan agaknya. 

Ingat setiap perbuatan ada pembalasannya. Tk di dunia tp di akhirat kelak. Mana dpt lari. Ke lubang cacing pun tk dpt cari. Dan satu lg, jgn berfikiran fanatik. Hormatilah agama & bangsa org lain, sblm anda mengharapkan agama & bangsa kita dihormati. Ambil pengajaran dr movie ‘My Name Is Khan’. Agama tk bersalah tp sikap manusia itu sendiri yg merosakkan segalanya. Fikirlah dulu sebelum mengata sesuatu….ok.

4 comments:

╚► capital S hana ◄╗ said...

x stuju la .
ktok blakg2 ni pngecut .

Admin said...

mmg pgecut...hahaha

nursarah said...

tadi tengok melodi, kuarga Arwah Din anggap budak tu budak kecik yg taktau apa.

I baca kat formspring budak tu, ramai gila kutuk dia sampai sebut babi, anak haram semua. nampaknya org lain pulak melebih2... hish.

Admin said...

emmm payah btl dgn dunia skrg....budak2 biasalah

Related Posts with Thumbnails

Komen Dr Blogger

Grab This Widget

Blog Anniversary!!

Daisypath Anniversary tickers

My Anniversary Day :)

Daisypath Anniversary tickers

Radio Rentak Hidup Maya

Disclaimer

"All images are sourced from the internet and are in the public domain. We claim no credit for any images or videos featured on this site unless otherwise noted. All visual content is copyright to it's respectful owners. If you own rights to any of the images or videos, and do not wish them to appear on this site, please contact us via e-mail and they will be promptly removed. We are not responsible for content on any external website, and a link to such site does not signify endorsement. Information on this site may contain errors or inaccuracies; the site's proprietors do not make warranty as to the correctness or reliability of the site's content."