Shopping Online Di Sini :) :)

Shopping Online

Rakan2 MayaKu

Wednesday, April 21, 2010

Gangguan Oleh Jiran Tetangga!

Sepanjang anda tinggal di kawasan perumahan, pernahkah anda mengalami keadaan di mana jiran tertangga mencabuli ketenteraman anda? Dalam apa jenis bentuk gangguanlah. Sama ada dalam sedar ataupun tidak. Pasti ada yang pernah alaminya bukan!


Ni nak cerita pasal email ‘Gangguan oleh jiran tetangga’ dari member sekerja saya. Geli hati juga tengok gambar yang dihantarnya. Yelah gambar jiran sebelah rumah yang jemur semua beraneka warna seluar dalam dekat pagar bersebelahan rumah jiran. Bukannya sehelai dua, tapi banyak. Macamlah seminggu tak cuci seluar tu. Pemalas betul. Dahlah tu, merosakkan pandangan orang je.


Tak malu ka, jemur seluar dalam macam tu. Cubalah jemur tempat yang sesuai sikit. Ni tak, main bedal je. Tak fikir apa jiran sebelah rumah fikir. Memang menganggu ketenteraman orang je. Ha…tengok gambar bawah ni, apa macam??



Gambar ni tak tahulah saya, mana member saya dapat. Mungkin dari email-email yang diforward oleh member sekerja lain. Menarik bukan, warna-warni gitu.


Bukan saja pemandangan macam tu saja, boleh menganggu jiran tetangga. Kadang-kadang bunyi bising seperti membuka volume radio or TV dengan nada tinggi, pertengkaran antara suami isteri dan banyak lagilah. Boleh menjejaskan kenikmatan hari indah anda.


Jadi, sebagai jiran atau masyarakat yang bertimbangrasa. Cubalah jaga keharmonian dan ketenteraman jiran sekeliling anda.

7 comments:

chenta said...

uish..melampau!

student said...

ish...segan lak tngok..huu

my-senseaddress said...

peh..kalau kes mcm nie jiran dia tu dah bleh dikenakan tuduhan 'ganguan seksual'..ahaks..
gantunglah kat dlm rumah,bikin malu sajalah..

Admin said...

mmg memalukan je...kalau sikit ok lg..ni, penuh kat pagar...huhuhu

secret said...

malunya...byk btl SD jemur

nughul said...

waduh malunya...

Admin said...

hehe...siapa punya..cepat gaku

Related Posts with Thumbnails

Komen Dr Blogger

Grab This Widget

Blog Anniversary!!

Daisypath Anniversary tickers

My Anniversary Day :)

Daisypath Anniversary tickers

Radio Rentak Hidup Maya

Disclaimer

"All images are sourced from the internet and are in the public domain. We claim no credit for any images or videos featured on this site unless otherwise noted. All visual content is copyright to it's respectful owners. If you own rights to any of the images or videos, and do not wish them to appear on this site, please contact us via e-mail and they will be promptly removed. We are not responsible for content on any external website, and a link to such site does not signify endorsement. Information on this site may contain errors or inaccuracies; the site's proprietors do not make warranty as to the correctness or reliability of the site's content."