Shopping Online Di Sini :) :)

Shopping Online

Rakan2 MayaKu

Monday, April 19, 2010

Adakah Anda Akan Berasa Bengang Dengan Kawan Yang Semacam Anggap Kita Kuli Mereka Je?


 Credit:Google


Kawan, kawan juga tapi jangan asyik fikir nak kita buat kerja baik je untuk mereka. Yelah ada juga batasnya. Kalau kerap sangat rasa bengang juga dibuatnya.


Macam kes ni. Kalau dah tahu hujung minggu tu keluar jalan2 sampai balik dah malam hari. So, tak payahlah jemur baju kat luar tu. Taulah saya ni jenis bukan selalu nak keluar tapi tak bermakna saya rajin sangat nak angkat jemuran kamu orang. Kalau sekali sekala tu, boleh saya buat. Tapi kalau dah kerap sangat macam tu, bengang juga dibuatnya.


Kalau tak diangkat nanti. Payah pula. Yelah dah duduk satu block hostel. Nanti gossip2 perkara tak baik, susah pula. Lagi rasa tak selesa dibuatnya. Tapi faham2lah saya ni bukan kuli sukarela yang rajin sangat nak tolong kawan angkat baju ok.



Kalau saya rajin saya angkat. Kalau tak saya biar je biar macam tu sampai malam. Dah salah kamu yang dah tahu jemur baju, nak juga balik sampai malam. Jadi, sukahati sayalah kalau nak tolong ke tak…ok. Hidup saya, cara saya.


Attention: Jangan ambil kesempatan atas kebaikan hati orang lain. Sekali dua orang boleh tolong kita, tapi kalau dah semacam ambil kesempatan tu. Good bye jelah.

5 comments:

AISHA SAAD said...

orangg macam nihh memang muka tak tau maluu!!
aku ada sorangg.

payah kan??
nak buat tak tau, kang kita yang dpt susah. nak tolong selalu lak, dieorang nih lemakk berlebihh!
sakettt hatii okk? heh.

nughul said...

kalau sy mmg dh xangkat bju di0rg
..kejam atau bersalah??

Admin said...

itulah..tk suka sgt perangai kwn mcm tu......sakit je hati ni...ha3

::IenaFazlyna:: said...

betul3...xpaham cam ne org2 cam ne leh tergamak nak membuli kawan sendiri..kalo i, xsampai hati nak mintak tolong org pun

Admin said...

biasalah tu...dah skali bg, nk dua tiga kali...

Related Posts with Thumbnails

Komen Dr Blogger

Grab This Widget

Blog Anniversary!!

Daisypath Anniversary tickers

My Anniversary Day :)

Daisypath Anniversary tickers

Radio Rentak Hidup Maya

Disclaimer

"All images are sourced from the internet and are in the public domain. We claim no credit for any images or videos featured on this site unless otherwise noted. All visual content is copyright to it's respectful owners. If you own rights to any of the images or videos, and do not wish them to appear on this site, please contact us via e-mail and they will be promptly removed. We are not responsible for content on any external website, and a link to such site does not signify endorsement. Information on this site may contain errors or inaccuracies; the site's proprietors do not make warranty as to the correctness or reliability of the site's content."