Shopping Online Di Sini :) :)

Shopping Online

Rakan2 MayaKu

Tuesday, April 20, 2010

Entry Post Yang Pendek & Padat Lagi Bagus Dari Entry Yang Panjang Berjela….Betul Tak?

Credit: Google


Bila buat sesuatu entry kadang2 terfikir juga. Bukan semua pengunjung yang terjah blog kita bukan nak baca entry yang kita buat sangat. Mereka singgah & tengok sekali imbas, then tinggalkan jejak saja.


Saya pun kerap lakukan pkara demikian juga. Tak payah sembunyi2kan. Nyatakan kebenarannya. Kalau entry yang menarik minat saya, barulah saya baca.


Namun tak semestinya orang baca entry kita wajib bagi komen. Kalau bagi komen ok jugakan. Tp saya tak kisah orang nak bagi komen ke tak. Tpulang kpd individu itu sendiri. Kalau rajin silakan.


Saya ni ingin nak buat entry yg pendek je mcm blog Ben Ashaari tu. Setakat ni saya terjah entry dia pendeklah. Maybe ada entry beliau yg panjang tapi taklah berjela2..he2.

Tapikan bila dah nak mulakan ayat kat setiap entry pasti kadang2 tak perasaan. Entry kita buat tu panjang pula. Biasalah time ada idea nak tulis sesebuah entry. Apa2 pun itu stail setiap org. Entry pendek or panjang. Kalau penulisannya menarik, ok juga.

8 comments:

BudakHitam said...

waaa...for me..300 word is short

Maryam said...

hehe... saya suka merepek. entri adalah bergantung kepada tahap imaginasi repekan. jadi entri tu ada yang panjang ada yang pendek. :)

dan gaya saya, segelintir aje yang tahan.. :)

abigemok said...

stuju.. aku x suka entri pnjg berjela yang cerita benda yg sama balik2. aku jadi pening. lglah kalau gmbr takde. kalau ada gmbr skali, ok gak.

kalau jmpa entri mcm tu, sure aku blah. haha. plg x pun tinggl jejak kat shoutbox

Admin said...

emm semua org tk suka entry pjg bjela...sy pun....hope entry blog i tk bjela..ha2....

Roxy zai said...

kadang2 malas nk baca post berjela...but ada juga bloggers yg pndai tarik peminat readers lain utk baca post dia yg berjela2!!=)

Unknown said...

entahlah..kalau blog tu best.panjang berjela pun layan..tapi memang.kalau dah dalam dunia realiti pun suka merapu,dalma blog apatah lagi dong..lagi panjang merapunya tu tw..better kita menjadi silent reader dari baca blog tu then tinggalkan jejak yang entah apa2..setakat nice entr

akuvision said...

keep it simple yet informative

Admin said...

pjg bjela but menarik..simple padat menarik...ikut citarasa sdiri kan...

Related Posts with Thumbnails

Komen Dr Blogger

Grab This Widget

Blog Anniversary!!

Daisypath Anniversary tickers

My Anniversary Day :)

Daisypath Anniversary tickers

Radio Rentak Hidup Maya

Disclaimer

"All images are sourced from the internet and are in the public domain. We claim no credit for any images or videos featured on this site unless otherwise noted. All visual content is copyright to it's respectful owners. If you own rights to any of the images or videos, and do not wish them to appear on this site, please contact us via e-mail and they will be promptly removed. We are not responsible for content on any external website, and a link to such site does not signify endorsement. Information on this site may contain errors or inaccuracies; the site's proprietors do not make warranty as to the correctness or reliability of the site's content."