Shopping Online Di Sini :) :)

Shopping Online

Rakan2 MayaKu

Thursday, January 6, 2011

CoretanMaya: Apabila Anda Terserempak Si Dia Bersama Dengan Jejaka/Perempuan Lain, Apakah Anda Akan Lakukan? Apa Pula Perasaan Anda?

Iss...dia ni, curang kat depan2 aku pula tu.


Tengah anda berjalan2 di shopping complex or di mana2 sanalah bersama member anda. Tiba2 perhatian anda tertumpu kepada dua pasangan yang agak mesra juga kelakuannya. Bila diamati, rupa2nya si dia. Kekasih pujaan hati anda keluar bersama jejaka or perempuan lain.


Apakah anda fikirkan ketika itu? Apa pula perasaan anda bila melihat kemesraan mereka berdua? Apa tindakan yang akan anda lakukan? Adakah anda terus menyerang or memarahi si dia? 


Yelah, melihat kemesraan mereka berdua itu, hati anda tiba2 diserbu perasaan cemburu amat sangat. Sampai tak sempat nak fikir apa2 lagi, terus serang.
 

Nampak mesra semacam je ni.


Sebenarnya tindakan mengikut rasa hati ni payah juga. Kalau boleh, kawal ye. Tanya si dia baik2. Mana tau orang yang bersama si dia saudara dia or sahabat rapatnya. Kita tak taukan. Lainlah si dia memang nak menipu anda. Tapi tak salah menyoal secara baik dan menyiasat dulu sebelum membuat keputusan terburu2, yang mungkin akan membawa akibat buruk dalam hubungan anda kelak.


Memanglah rasa geram juga kalau terserempak si dia bersama jejaka or perempuan lain. Dahlah tu mesra semacam je. Tapi jangan bertindak emosi sangat. Nanti diri sendiri merana. Fikir dulu sebelum bertindak.


Tapi memang tak dapat dinafikanlah perasaan cemburu kadang2 tak dapat dikawal. Lebih2 lagi bila member anda juga turut menyaksikan kemesraan si dia bersama jejaka or perempuan lain. Peranan seorang kawan ni pun serba sedikit mempengaruhi hubungan percintaan anda. So, jangan ikut kata kawan sangat. Ikutlah kata hati yang berlandaskan akal fikiran yang tenang. Betul ke? Anda fikirlah sendiri. 
 
 
Nukilan;



5 comments:

✿ Nadya Ahern ✿ said...

Takyah buat apa²..
Past is past kan..
Lain la kalau kita ni masih ada perasaan lagi pada si dia..
Ermmm,pendam perasaan je la..

ira mohd said...

buat2 tak nampak. haha. sakit hati je tengok. so diam2 je ;p

Illiana Hidayah said...

sepandai2 tupai lompat akhirnya jatuh ke tanah gak...kalau dah terang2 tunjuk curang, apa lagi..kasi panggg sedasss! hahahha

Hamizah Syamimi Supian said...

Tinggalkan aje! Hahaha!

Admin said...

emm...yg curang mmg ptt tinggalkan tp kena selidik btl2..nanti salah anggap pula...hehehe

Related Posts with Thumbnails

Komen Dr Blogger

Grab This Widget

Blog Anniversary!!

Daisypath Anniversary tickers

My Anniversary Day :)

Daisypath Anniversary tickers

Radio Rentak Hidup Maya

Disclaimer

"All images are sourced from the internet and are in the public domain. We claim no credit for any images or videos featured on this site unless otherwise noted. All visual content is copyright to it's respectful owners. If you own rights to any of the images or videos, and do not wish them to appear on this site, please contact us via e-mail and they will be promptly removed. We are not responsible for content on any external website, and a link to such site does not signify endorsement. Information on this site may contain errors or inaccuracies; the site's proprietors do not make warranty as to the correctness or reliability of the site's content."