Shopping Online Di Sini :) :)

Shopping Online

Rakan2 MayaKu

Thursday, January 20, 2011

Cuti2 Malaysia Ke Kuching - Taman Sahabat (2)

Ok...perjalanan cuti2 Malaysia aku di Kuching bermula lagi. Cerita tempat yang sama iaitu Taman Sahabat. Bagi siapa nak baca edisi pertama cuti2 Malaysia aku ni, klik link di bawah ye. TQ...:)



Cuti2 Malaysia Ke Kuching - Taman Sahabat (1)

 

Kalau pusing ke belakang dari patung Laksamana Ching Ho tu, kita boleh tengok reka bentuk mercu bangunan di bawah ni(sila tengok gambar ye). Namanye aku sendiri pun tak tahu. Maksud tanda mercu ni pun aku juga tak pasti sangat. No info...:)

 



Sudah puas pusing2 and ambil gambar di kawasan tersebut, aku teruskan perjalanan aku yang tak jauhnye ke tempat yang paling menarik pula iaitu....tengok gambar di bawah ni. Seberang dari tempat patung Laksamana Ching Ho.  



Tapi sebelum tu, kita tengok pemandangan sekitar sepanjang ke seberang itu. Nak kata super menarik, taklah juga tapi oklah. Oh ya...kalau tersesat jalan ke...manalah tau. Bolehlah berpandukan anak panah yang ada di papan ni.



Ikut je arah tuju tu, so tak sesatlah...hehehe. Sementara aku menunggu member aku pergi menyahut seruan alam kecil, aku ambil gambar ni. Tempat istirehat. Sesuai sangat untuk couple2 lepak.




Lepas penat berjalan2, aku rehat seketika kat pondok senibina di bawah ni. Cantikkan ukirannya. Rasa dalam taman istana cina tak? Siap berposing sakan aku. Yang tak bestnye gambar kecil sangat, biasalah nak ambil gambar penuh pondok tu.

 


Di dalam atas pondok tu, anda boleh lihat corak seperti gambar di atas. Cantikkan? Di tepinya ada tergantung tanglung yang bunyi2 tu. Tak tau pula aku apa panggilan untuk benda tu. Tapi yang pasti rasa tenang pula duduk kat situ. Sambil menghirup udara yang aku pun tak pasti segar or tak...hehehe. Rasa ok kot...:)


Be cont.....

4 comments:

Dzasc Skachers said...

pergh smart tempat.. haha.. best2..

Admin said...

hai daud..lama tk npk..mmg best pun..hehehe

Roxy zai said...

aku yg kat sabah plak x smpai kuching..haih..haha

Admin said...

tk pe..akan dtg sampai kot..hehehe

Related Posts with Thumbnails

Komen Dr Blogger

Grab This Widget

Blog Anniversary!!

Daisypath Anniversary tickers

My Anniversary Day :)

Daisypath Anniversary tickers

Radio Rentak Hidup Maya

Disclaimer

"All images are sourced from the internet and are in the public domain. We claim no credit for any images or videos featured on this site unless otherwise noted. All visual content is copyright to it's respectful owners. If you own rights to any of the images or videos, and do not wish them to appear on this site, please contact us via e-mail and they will be promptly removed. We are not responsible for content on any external website, and a link to such site does not signify endorsement. Information on this site may contain errors or inaccuracies; the site's proprietors do not make warranty as to the correctness or reliability of the site's content."