Shopping Online Di Sini :) :)

Shopping Online

Rakan2 MayaKu

Monday, January 3, 2011

CoretanMaya: Shopping Hujung & Awal Tahun, Membazirkah?

Yeppie...sale time, jom shopping sampai pengsan :)


Sales…sales….sana sini. Nak pergi mana dulu ya? Sana ada sales, sini pun ada. Aaaa…semua barang murah. Mana satu nak beli dulu ni?


Hahaha…rambang mata dibuatnya, bila time sales hujung atau awal tahun. Sampai ada yang berbelanja besar untuk beli barang yang diidamkan. Ada juga yang beli barang tidak mengikut kepentingan atau keutamaan dalam berbelanja. Hingga pembaziran berlaku.


Itulah yang kerap berlaku bila tiba musim sales ni. Saya juga tidak ketinggalan untuk berbelanja. Tapi ada hadnya. Setiap kali berbelanja kenalah mengikut kemampuan dan keperluan penting saja. Sepertimana yang disarankan oleh kerajaan kita iaitu berbelanja secara berhemah. Utamakan barang yang penting dulu, sebelum barang yang kurang penting, memilih harga barang yang berpatutan dengan meninjau beberapa shopping complex. Barulah anda dapat melihat perbezaan harga yang ditawarkan , kemudian memilih pilihan yang tepat.
 
Tengok..banyak aku beli.


Tapi jenuhlah nak pergi semua shopping complex, hanya untuk meninjau harga yang ditawarkan. Kalau saya pun tak laratlah. Yelah saya ni jenis bukan suka sangat nak shopping. Shopping bila perlu saja. Penatlah jalan-jalan ke sana sini kat shopping complex sepanjang masa. Tak ada kerja lain ka?


Bagi yang rajin tu, teruskan usaha ye. Shopping jangan tak shopping. Rugi tau, ni time harga runtuh. Bolehlah beli apa saja barang kemahuan anda, tapi mestilah berbelanja secara berhemah tau. Jangan main bedal je, nanti membazir pula.


Shopping hujung atau awal tahun, membazir ataupun tidak. Ia bergantung pada diri anda. Apa lagi…….jom shopping.


Nukilan; 

3 comments:

nazihahisa said...

kalau window shopping tak membazir duit.. tapi membazir masa dan tenaga! :p

mknace unlimited said...

:) :) :)
terbaeekkk!!!!

Admin said...

boringlah kalau window shopping je..nk jugak beli...hehehe

Related Posts with Thumbnails

Komen Dr Blogger

Grab This Widget

Blog Anniversary!!

Daisypath Anniversary tickers

My Anniversary Day :)

Daisypath Anniversary tickers

Radio Rentak Hidup Maya

Disclaimer

"All images are sourced from the internet and are in the public domain. We claim no credit for any images or videos featured on this site unless otherwise noted. All visual content is copyright to it's respectful owners. If you own rights to any of the images or videos, and do not wish them to appear on this site, please contact us via e-mail and they will be promptly removed. We are not responsible for content on any external website, and a link to such site does not signify endorsement. Information on this site may contain errors or inaccuracies; the site's proprietors do not make warranty as to the correctness or reliability of the site's content."