Shopping Online Di Sini :) :)

Shopping Online

Rakan2 MayaKu

Sunday, January 30, 2011

Malunye Nak Luahkan Rasa Cinta..Macam Mana Ni? Nak Tau Macam Mana, Baca Sini!



Salam....dah malam rupanye..hehe. Aku nak share sikit petua untuk luahkan rasa cinta anda kepada orang yang anda sayang bangat tu. Nak simpan dalam hati sampai bila entahlah, buat pe. Eloklah luahkan. Kalau malu, nanti rugi sebab kita tak tau apa si dia fikirkan tentang diri anda. Kalau si dia jua seperti anda, sayang dan cinta dengan anda. Takkan rugi tu, kalau terlepas. Tapi kalau sebaliknya, janganlah bersedih sangat. Pasti akan jumpa yang sama2 berkenan di hati..betul tak?


Aku dulu pun bukannya pandai nak luahkan rasa cinta sayang ni. Kalau tak dimulai oleh si dia tercinta...hehehe pemalu katakan. Itu tak pe, sebab aku perempuan. Bah kata orang, takkanlah perigi mencari timba kan. So, patut timbalah yang mencari perigi. Tapi sekarang kadang2 keadaan terbalik. Perempuan lebih berani luahkan rasa hati dari lelaki. Hebatkan...hahaha. Apa2lah asalkan bahagia.


Petua luahkan rasa hati terpendam...hehehe :) 
1. Ungkapkan cinta dengan sesuatu 
- Ungkapan cinta tidak hanya dengan ucapan, tetapi seharusnya ada elemen lain, misalnya, selitkan bersama sesuatu yang amat digemarinya. Jika anda lelaki, berikan si gadis bunga mawar atau cincin, kerongsang. Jika anda perempuan, cukup dengan senyuman dan kata cinta.


2. Ungkapkan cinta secara langsung 
- Si dia akan lebih menghargai jika anda berbicara secara langsung. Jangan mengatakan cinta melalui perantara seperti teman, telefon, surat atau e-mel.


Saya, sayang awak.


3. Kenali si dia dengan baik 
- Hal ini penting supaya anda tidak kecewa pada saat menuturkan rasa cinta yang membara itu. Jika yakin anda akan diterima, jangan ragu-ragu.


4. Siapkan Mental  
 - Ini juga perkara paling penting supaya semua rancangan tidak tergendala di tengah jalan. Jangan sampai suara tidak terkeluar atau peluh ketika mengucapkan kata cinta.


5. Berdoa sebelum mengungkapkan cinta 
 - Perkara ini adakalanya dilupakan atau kadangkala dianggap remeh. Dengan berdoa, rancangan anda lebih membawa keberkatan. Jika ditolak, biarkan saja dan anda harus pasrah atau reda.



Sudah habis baca, so sekarang amalkanlah apa lagi. Manalah tau berkesan or tak. Tapi yang penting sebenarnya diri anda sendiri. Tak kisahlah pakai petua or tak, kalau diri anda sendiri tak berani. Manalah nak menuju ke step seterusnya.....just ungkapkan jelah rasa cinta tu, agar rasa lega sikit dihati :).

5 comments:

Faizal-Aviate said...

hehe, klu saya hentam jer wat muka selamber...berani gagal la katekan ekekeke.....

ayin~weeweet said...

:( saya suka dia.dia ex saya.tapi saya masih suka dia.camana ek huhuhu

Admin said...

Faizal: oklah berani..hehehe
ayin: entahlah...situasi kita sama je...

adib farhan said...
This comment has been removed by the author.
adib farhan said...

Salam admin :) bila baca artikel di ats ni..teringat sy pada seorang wanita yg tidak mengenali sy sepenuhnya tetapi sering sy perhatikan dia tanpa dia sedari, dia adalah wanita yg bekerja di tempat yg sama dgn sy..sy da mula jatuh hati pada dia..tp entahlah sakitnya hati ini bila kita pendam perasaan pada seseorang..takut utk sy luahkan padanya kerana bimbang akn dikecewakan atau sy yg bertepuk sbelah tgn..sy hanya mampu pendam dan berserah pada ilahi..

Related Posts with Thumbnails

Komen Dr Blogger

Grab This Widget

Blog Anniversary!!

Daisypath Anniversary tickers

My Anniversary Day :)

Daisypath Anniversary tickers

Radio Rentak Hidup Maya

Disclaimer

"All images are sourced from the internet and are in the public domain. We claim no credit for any images or videos featured on this site unless otherwise noted. All visual content is copyright to it's respectful owners. If you own rights to any of the images or videos, and do not wish them to appear on this site, please contact us via e-mail and they will be promptly removed. We are not responsible for content on any external website, and a link to such site does not signify endorsement. Information on this site may contain errors or inaccuracies; the site's proprietors do not make warranty as to the correctness or reliability of the site's content."