Shopping Online Di Sini :) :)

Shopping Online

Rakan2 MayaKu

Monday, January 17, 2011

Bila Syurga Bukan Lagi Terletak Di Tapak Kaki Ibu..???

Detik demi detik terus berlalu tanpa menanti sesiapa. Sehari demi sehari umur kita pun akan meningkat bersama peredaran masa. Namun, kita tak mudah lupa siapakah yang melahirkan kita di dunia ini. 


Tanpa insan yang bergelar ibu, siapalah kita. Jasa dan pengorbanan ibu memang tak terkira dengan wang ringgit. Walau berjuta million ringgit pun, ia tetap tak mampu membalas kasih sayang suci yang diberikan oleh seorang ibu. Sebab itulah orang selalu kata, syurga itu terletak di tapak kaki ibu.


Tapi bila syurga bukan lagi terletak di tapak kaki ibu, apa pula berlaku? Entahlah aku pun tak tau. Yang menjadi satu persoalan dalam fikiran aku ialah apabila ibu bukan seorang ibu dan apabila ibu tak layak mendapat martabat seorang ibu dan bukan lagi syurga terletak di bawah telapak kaki ibu. Ini berlaku apabila ibu sanggup melakukan perkara terkutuk dengan membuang bayi or anak yang tak berdosa tanpa belas kasihan, membunuh bayi yang belum mengenal erti kehidupan dan apabila ibu memusnahkan kehidupan anaknya dengan sejarah hitam yang tak bisa dibersihkan seumur hidup dalam sejarah hidup anaknya.


Credit:mymetro



Berita yang amat mendukacitakan...'Ibu suruh Saya Dirogol Abang'. Tergamak seorang ibu (Bagi aku wanita tak berguna ni tak layak dipanggil ibu) sanggup menyuruh anak lelakinya merogol anak perempuannya then menyerahkan anaknya itu kepada lelaki yang tak dikenali untuk melangsaikan hutangnya. Akibat perangai si jahaman yang berhutang ini, anak perempuan menjadi mangsa. (Eiii geram aku, jenis ibu apakah ini). 



Si jahaman ini bukan saja berbuat demikian kepada seorang anak perempuannya tapi kepada 4 lagi anak perempuannya yang lain. Memang sial betul punya ibu macam ni. Memusnahkan masa depan anak perempuannya saja. Memang patutlah anak tak memaafkan segala perbuatan ibunya ini. Biar si jahanam dan abangnya itu meringkuk dan diberi hukuman berat atas perbuatan yang tak bermaruah itu. 


Inilah contoh ibu yang bukan seorang ibu dan tak layak syurga terletak di tapak kaki ibu sebegini. Mudahan generasi ibu kita akan datang lebih bersikap kasih sayang dan menghargai kurniaan Allah dengan penuh kesyukuran. Bukannya membuang seperti sampah or bersikap kebinatangan.  Amin..:).


(Apapun, ibu mesti dihormati...hanya buat ibu yang baik2 aje...hehehe;)

Berita lanjut:

'Ibu suruh saya dirogol'

4 comments:

mizayusof said...

ibu apa lah terok sampai macam ni. haish -.-"

Admin said...

entahlah...mmg teruk punya orang...

shazmonaz said...

salam persinggahan dari rakan blogger baru

Admin said...

wslm...rakan baru..hehehe

Related Posts with Thumbnails

Komen Dr Blogger

Grab This Widget

Blog Anniversary!!

Daisypath Anniversary tickers

My Anniversary Day :)

Daisypath Anniversary tickers

Radio Rentak Hidup Maya

Disclaimer

"All images are sourced from the internet and are in the public domain. We claim no credit for any images or videos featured on this site unless otherwise noted. All visual content is copyright to it's respectful owners. If you own rights to any of the images or videos, and do not wish them to appear on this site, please contact us via e-mail and they will be promptly removed. We are not responsible for content on any external website, and a link to such site does not signify endorsement. Information on this site may contain errors or inaccuracies; the site's proprietors do not make warranty as to the correctness or reliability of the site's content."