Shopping Online Di Sini :) :)

Shopping Online

Rakan2 MayaKu

Tuesday, January 11, 2011

Pesawat Airasia Terbabas Di Lapangan Terbang Kuching???



Slogan Airasia 'Now Everyone Can Fly' kini bertukar 'Now Everyone Can Die'. Itu komen salah seorang di Facebook mengenai kejadian ni malam tadi. Hal ni pula aku baru tahu pagi tadi, di newspaper cina, member yang bagitau. Nasiblah tiada yang meninggal dunia. Hanya cedera saja...kalau tak silap 4 or 7 orang cedera. Tak pasti sangat, tak baca news penuh...hehe.


Memang gempar juga bila Airasia yang menawarkan tambang murah ni berlaku kejadian sebegini. Salah siapa? Aku pun tak dapat nak komen sangat. Tapi aku rasa kalau dah dapat ramalkan keadaan cuaca yang tak menentu di Kuching ni, eloklah bertindak berhati2. Walauapapun nak salahkan Airasia sepenuhnya wajar or tak, anda fikirlah sendiri.


 Credit:Yanmieonline


Emm...nampak gayanya ramai yang hentam Airasia, sebab nak kaut keuntungan sampai lupakan keselamatan penumpang. Betul ke tak diperkatakan hal ni, aku sendiri no komen. Biar pihak Airasia sendiri siasat, mana silapnya. Namun, kita harus bersyukur sebab pilot yang mengendalikan pesawat tu dapat mengawal keadaan. Walaupun tak mampu nak pastikan semua selamat dari kecederaan or kemalangan lain. 


Dan aku dengar juga hari ni sebanyak 24 penerbangan di cancel, gara2 kejadian ini yang dipercayai berlaku pukul 10.20 malam tadi yang merupakan penerbangan AK5218 dari Kuala Lumpur ke Kuching. 

Credit:mohdzaid


Lepas ni ada siapa berani naik penerbangan Airasia? Aku tak kisah, naik Mas or Airasia ke, kalau malang tak berbau...tak berbau juga. Yang penting kita doakan sama2 mudahan selamat dalam perjalanan. Amin.

3 comments:

Nadia arRumaisha said...

Astaghfirullah, terkejut tengok...Apapun Alhamdulillah semuanya selamat...moga kejadian ni jadi iktibar buat kita...

humairah said...

Ini sebagai peringatan agar pramugari berpakaian lebih bersopan dan menutup aurat.Ingat bala pasti akan datang jika manusia ini dalam kelalaian..

Admin said...

syukur semua ok....

Related Posts with Thumbnails

Komen Dr Blogger

Grab This Widget

Blog Anniversary!!

Daisypath Anniversary tickers

My Anniversary Day :)

Daisypath Anniversary tickers

Radio Rentak Hidup Maya

Disclaimer

"All images are sourced from the internet and are in the public domain. We claim no credit for any images or videos featured on this site unless otherwise noted. All visual content is copyright to it's respectful owners. If you own rights to any of the images or videos, and do not wish them to appear on this site, please contact us via e-mail and they will be promptly removed. We are not responsible for content on any external website, and a link to such site does not signify endorsement. Information on this site may contain errors or inaccuracies; the site's proprietors do not make warranty as to the correctness or reliability of the site's content."