Shopping Online Di Sini :) :)

Shopping Online

Rakan2 MayaKu

Saturday, January 1, 2011

Malam Countdown CoretanMaya Di Bintulu, Sarawak - Edisi 1

Kira2 2 hari sudah kita tinggalkan tahun 2010 yang pastinya banyak kenangan pahit manis yang amat sukar dilupakan. Walauapapun, tinggalkan kenangan itu semua. Mari kita cipta kenangan baru yang mungkin lebih baik dari tahun lepas.


Ucapkan selamat datang tahun 2011 dan sematkan azam baru dalam perjalanan hidup anda tahun ini. Sama ada tercapai or tak, terpulang kepada anda untuk mencorak azam anda itu. Moga berjaya aku ucapkan.

Ok, malas nak membebel panjang, jom layan photo aku ambil sepanjang countdown menyambut tahun baru 2011. Gambar yang diambil taklah menarik sangat. Video bunga api tu, ada masalah sikit, kalau tak, dapat tengok bermacam jenis bunga api malam countdown tu. 

 Countdown at Esplanet, Bintulu.


Yang nampak separuh bulat, yang ada patung naga tu..ialah gerbang masuk pesta countdown Bintulu. Fuh...memang sesak jalan sepanjang pesta countdown tu. Kalau tak silap aku pagi sebelum countdown ada pesta kebudayaan...aku tak pasti sebab aku tak pergi tengok pun. Sibuk bershopping katakan.



Pada malam tu juga, Tokong besar yang terletak dalam pusat bandar Bintulu kelihatan meriah juga. Ramai orang berkunjung ke situ. Ada yang bakar apa...aku pun tak tau. Sampai berasap2 aku tengok tokong tu. Kawasan parking situ pun penuh, so parklah mana2 ruang kosong asalkan tak blok jalan sudahlah.



Memang ramai gila orang malam tu, sesak. Aku dan amoi cina cuba nak melihat lebih dekat, tak dapat. Takkan nak selit2 kan..bahaya..hahaha. Menanti detik 12 tengah malam betul2 best. Semua nampak happy je. Orang2 besar yang berada di atas pentas, tak sabar menjerit selamat tahun baru....macam2 gelagat manusia malam itu.




Tepat detik 12 tengah malam, kelihatan bunga api bermacam bentuk memancar indah di langit malam 2011. Wow...memang cantik malam tu. Cuma sayangnye tak dapat ambil banyak photo. Ambil video pun ada masalah. Apalah nasib aku malam tu. Tapi syukurlah semuanya berjalan dengan baik. Mudahan tahun baru 2011 membawa rezeki baik untuk aku and kamu semua.

2 comments:

Anonymous said...

Nih org bintulu datang jenguk pesta..=)

Admin said...

jom jom...hehehe :)

Related Posts with Thumbnails

Komen Dr Blogger

Grab This Widget

Blog Anniversary!!

Daisypath Anniversary tickers

My Anniversary Day :)

Daisypath Anniversary tickers

Radio Rentak Hidup Maya

Disclaimer

"All images are sourced from the internet and are in the public domain. We claim no credit for any images or videos featured on this site unless otherwise noted. All visual content is copyright to it's respectful owners. If you own rights to any of the images or videos, and do not wish them to appear on this site, please contact us via e-mail and they will be promptly removed. We are not responsible for content on any external website, and a link to such site does not signify endorsement. Information on this site may contain errors or inaccuracies; the site's proprietors do not make warranty as to the correctness or reliability of the site's content."