Shopping Online Di Sini :) :)

Shopping Online

Rakan2 MayaKu

Friday, January 7, 2011

CoretanMaya: Usia Makin Meningkat Tapi Jodoh Belum Tiba, Apa Harus Anda Lakukan?

Keluarga Impianku..:)


Bila usia makin menjangkau 30-an, lebih2 lagi bagi kaum wanita. Ia adalah satu tempoh yang memang merungsingkan bagi mereka. Terutamanya bagi yang masih belum bertemu jodoh. Yelah risau dikata orang anak gadis tak laku or andartu.


Biasalah masyarakat kita ni, memang mulut tak pernah lari nak kutuk orang. Semacam tak senang je. Macamlah mereka nak jaga diri kitakan. So, peduli apa orang cakap. Mereka tu cakap banyak je. Sedangkan tak tahu perjalanan hidup anda. Jikalau belum ada jodoh lagi dan sudah berusaha. Berserahlah kepada Tuhan menentukan segalanya.


Jangan rasa kecewa, bila anda belum bertemu jodoh anda. Kerana Tuhan telah mencipta setiap kita pasangan masing2. Cuma bila ketemu, hanya Tuhan saja yang mengetahuinya. Namun kita harap, tak terlalu lewatlah untuk menikmati hidup berumahtangga. Berusaha dan berdoalah selalu kepada Tuhan. Moga kebahagian milik anda kelak.


Lagipun sekarang zaman moden. Fikiran setiap wanita lain2. Ada yang suka kahwin usia 30-an, kerana mereka juga seperti lelaki ingin kejar kerjaya yang diidamkan. Namun naluri untuk dicintai dan berumahtangga tetap ada. Cuma perlukan masa yang sesuai je.


 Cincin kahwinku...hehe

Di zaman moden ni juga, agak payah nak jumpa lelaki yang sejati. Bermacam2 perkara kita dengar mengenai kes penderaan wanita. Maybe itu kadang2 membuat setengah daripada mereka risau untuk menempuh alam perkahwinan or sebab kecewa dengan cinta yang dulu berakhir dengan kesudahan yang tak menyenangkan.


Apa2 pun sebabnya, kita semua memang perlukan pasangan hidup untuk saling bergantung antara satu sama lain. Lebih2 lagi di usia tua kelak. Kasih sayang dan memiliki keluarga sendiri memang lumrah dalam kehidupan setiap manusia. Betul tak? Fikir2kanlah. Kerana anda yang mencorak kehidupan anda sendiri. Moga bahagia mengiringi hidup kita semua. Amen.
Nukilan;




8 comments:

Cik Z@i Pen@nG said...

x kisah sgt kwen lmbt jnji x kco org sudah...

Mknace said...

:) :) :) terbaeekkk!!!!

n a d e a said...

setuju ;)

The Bee And The White Roses said...
This comment has been removed by the author.
The Bee And The White Roses said...

hujah anda di sokong..=)

Admin said...

hahaha..apa2 pun kebahagiaan di tangan anda bukan org lain...

Faizal-Aviate said...

hehe tula pasal, sy pun dah cuak gak sbb umo dh masuk 27 tp jodoh tak jumpe2...baca gak post saya 'soal jodoh' k :)

Admin said...

ok Faizal..tp u still young ma..laki tk pe..kalau perempuan, ada mcm2 org kata...:)

Related Posts with Thumbnails

Komen Dr Blogger

Grab This Widget

Blog Anniversary!!

Daisypath Anniversary tickers

My Anniversary Day :)

Daisypath Anniversary tickers

Radio Rentak Hidup Maya

Disclaimer

"All images are sourced from the internet and are in the public domain. We claim no credit for any images or videos featured on this site unless otherwise noted. All visual content is copyright to it's respectful owners. If you own rights to any of the images or videos, and do not wish them to appear on this site, please contact us via e-mail and they will be promptly removed. We are not responsible for content on any external website, and a link to such site does not signify endorsement. Information on this site may contain errors or inaccuracies; the site's proprietors do not make warranty as to the correctness or reliability of the site's content."