Shopping Online Di Sini :) :)

Shopping Online

Rakan2 MayaKu

Tuesday, February 23, 2010

Rogol Sana, Rogol Sini…Tak Sudah2 Dengan Nafsu Iblis Tu

Credit:Pak Google


Dari dulu hingga sekarang, kes rogol ni asyik kedengaran di mana2 dada akhbar. Apa tindakan kita? Apa yang sudah dilakukan oleh pihak kerajaan? Apa hukuman yang telah dikuatkuasa? Apa kesudahan nasib kita sebagai perempuan yang sering menjadi mangsa nafsu serakah kaum lelaki yang durjana ini?

Takut betullah, bila fikir2 jadi perempuan ni. Di mana2 ada saja mata jahat yang cuba mengambil kesempatan. Tak kira anda berpakaian seksi atau berselubung penuh.Tak kira anda remaja, tua ataupun bayi, Kes macam ni semacam menjadi lumrah dalam hidup kaum jantan yang tak bermoral ini. Mana pergi pertimbangan akal anda? Tak takutkah anda, Tuhan yang sentiasa memerhati setiap kelakuan hina anda itu? Aduh payah betul.

Bukan saja orang luar tak boleh dipercayai. Tapi orang yang paling dekat dengan kita pun tak boleh percaya. Ayah, abang, adik dan saudara. Mereka ini paling membahaya. Bukan semualah. Tapi golongan inilah yang sering menghangatkan dada akhbar sekarang. Yang baru2 ni, saya ada terbaca pasal bayi yang mati kerana diliwat ke apa. Apa kes? Bayi secomel & sekecil itu diperlakukan sebegitu. Aduh, dah hilang akalkah manusia sekarang? Si ibu pula sanggupkah anda berdiam diri melihat kejadian begitu? Jangan kerana sayang, kita menghalalkan sesuatu perbuatan yang haram. Bertindaklah sewajarnya dari menangung dosa.
Penat bila fikirkan kes semacam ini. Tak ada penghujung ceritanya. Perkara yang sama saja berlaku. Entah apa tindakan keras yang diambil oleh kita atau kerajaan? Sekadar hukuman yang biasa2 tu. Mana orang nak takut dah. Makin menjadi-jadi adalah. Ok..para perempuan, berhati-hatilah sepanjang masa. Mudahan kita dijauhkan dari perkara tak elok ini. Mudahan Tuhan sentiasa bersama kita. Amen.

Nukilan;

10 comments:

Emora Valeria said...

wah sangat kiut foto kucing tuh..
betul2 dengan statement anda =)

Admin said...

ye lo..mmg cute..suka kucing, comel

zaradgreat said...

dunia akhir zaman
macam2 bahaya
setan cucuk sket dah cair

takut sangat
nak keluar pun fikir2 jugak

Admin said...

itulah..kena hati2 sentiasa

beluncas said...

macam3 sekarang nie...

Sharinginfoz said...

memang betul kan semakin menjadi2 le.. apa-apa pun, kalau boleh elakkan elakkan le terutamanya yang ikut bf ke jalan mana2.. susah nak caya orang sekarang kan...

Dapat Beg Free

Jom Nasi Lemak 1Malaysia

imran said...

Realiti umat akhir zaman

MrCongeniality said...

ala...

skang ni bukan pompuan jer..
laki dewasa...yg nampak gagah perkasa. macho lah kononnyer

PUN BOLEH KENA LIWAT...~!!!

ini kan plak budak2..

erm....dunia...dunia..~

*ops*

chugie said...

tul tu.. byk tul kejadian mcm ni kn?? lepas tu kes buang anak.. haiya, hali sulah sampai kepenghujung ka??

Admin said...

nk akhir zamanlah tu..isss teruk btl manusia skrg..mintak dijauhkan

Related Posts with Thumbnails

Komen Dr Blogger

Grab This Widget

Blog Anniversary!!

Daisypath Anniversary tickers

My Anniversary Day :)

Daisypath Anniversary tickers

Radio Rentak Hidup Maya

Disclaimer

"All images are sourced from the internet and are in the public domain. We claim no credit for any images or videos featured on this site unless otherwise noted. All visual content is copyright to it's respectful owners. If you own rights to any of the images or videos, and do not wish them to appear on this site, please contact us via e-mail and they will be promptly removed. We are not responsible for content on any external website, and a link to such site does not signify endorsement. Information on this site may contain errors or inaccuracies; the site's proprietors do not make warranty as to the correctness or reliability of the site's content."