Shopping Online Di Sini :) :)

Shopping Online

Rakan2 MayaKu

Thursday, February 4, 2010

Contest Love Story....By Myra_Zoe

Hari ni tgerak nk join contest 'Love Story' By Ms Myra.


Utk penerangan lanjut mgenai contest ni clik tajuk atas tu ya.
Tarikh tutup: 28 Februari 2010

Pengertian Cinta
Bagi sy cinta tu sst yg unik. Sukar untuk diperjelaskan maksud & ungkapan disebalik ayat cinta itu.
Cinta bukan saja untuk jantina yg btentangan tapi buat semua insan di dunia ini.
Termasuk cinta pd binatang & paling tnilai cinta pd Allah yg satu.
Itulah cinta yg tidak pernah dinodai & merupakan cinta yg plg suci serta agung.
Cinta yg setia hingga akhir hayat.
Cinta bukan sj satu ungkapan 'I Love U' tp ia lebih dr segalanya.
Bukan sj pd pbuatan tp juga keseluruhannya.
Sbb itu cinta agak sukar diertikan krn pgertiaannya tlalu luas.
Cinta boleh mbahagiakan malah ia juga boleh mbawa derita.
Jadi, nilailah cinta bukan mgikut hati naluri sahaja tp juga akal fikiran.

Cerita Cinta
Kisah cinta ini bkisar di salah sbuah institusi pengajian tinggi. Cinta mula bdetik di hatiku saat ptama tpandang  si dia. Aku tidak pernah merasa perasaan sebegini. Kdg2 aku tfikir mungkin hanya ilusi perasaan di hatiku saja ataupun hatiku benar2 telah dicuri olehnya. Tiap kali aku tserempaknya di kolej kediaman, aku pasti cuba utk mdekatinya & mcari peluang utk btegur sapa dgnnya. 

Suatu hari aku mgajak kawan baikku, Ina utk mgikuti kelas bahasa mandarin yg diajurkan oleh psatuan bahasa yg diketuai oleh si dia. Aku mgambil peluang itu utk mdekatinya. Nasibku baik sbb dia jenis suka bkwn & senang utk bgaul. Mula dr situlah kami smakin rapat. Lebih2 lg kwnnya juga merupakan ketua persatuan kebudayaan yag aku sertai. 

Pertemuan demi pertemuan mll aktiviti kolej & psatuan mgeratkan lg hubungan kami. Aku tidak mharapkan lebih pd hubungan ini. Sbb sblm ini aku pernah rs kecewa krn dipermainkan perasaan oleh laki buaya. Tiap kali aku t'ingat si dia, tiap kali tu aku menangis krn aku sedar cinta dah mula bputik dihatiku. Aku sering meluahkan perasaan pd kawan baikku, Ina. Dia mmg memahamiku. 

Aku cuba mdptkan restu & petunjuk dr Allah agar aku memilih jalan yg btl dlm menempuh onak cinta yg melanda hatiku ni. Aku menangis sepuasnya ketika mhadap yg Maha Esa. Entah knp terasa pilu hatiku ketika itu. Tp syukurlah Allah telah mbantuku dlm memilih jalan cinta di dunia ini. Berita yg mgembirakan, aku terima selepas habis pkhemahan pemilihan anggota baru bg jawatankuasa di semester akan dtg. Mula2 aku rs gementar ms si dia mberitahu aku, agar btemu si dia di kantin mlm selepas pkhemahan itu. 

Mlm itu merupakan sejarah yg plg bharga bgku. Mula2 dia just bg intro. Yelah, takkan nk direct terus ckp apa dihatinya ketika itu. Dia mberitahuku yg kwn rapatnya iaitu merukan ketua persatuan kebudayaan myukai aku. Aku hanya tdiam je mdgr ceritanya. Last2 dia mgaku dia juga ada myimpan perasaan thadapku. Perasaan aku ketika itu, terasa diawan-awan. Gembira btl rs hati. Syukur kpd Allah krn mbuka hatinya utk menerimaku seadanya. Tak sangka selama ini, dia memendam perasaan juga thadapku. Oh...Tuhan. Terima kasih atas kurniaan cintaMu ke atasku. Moga aku bahagia hingga ke junjung pelamin & akhir hayat. Amen.

Ok itu sj...yelah tak tll panjang...cukup2 je.
Coretan k2 akan myusur selepas ni. Nk htr 2 pyertaan.
Harap dpt menanglah.

2 comments:

myra_zoe said...

ok..thanks yer join...wah~ sweet

Admin said...

tq juga.....payah nk cerita psl cinta ni..bukannya reti sgt pun

Related Posts with Thumbnails

Komen Dr Blogger

Grab This Widget

Blog Anniversary!!

Daisypath Anniversary tickers

My Anniversary Day :)

Daisypath Anniversary tickers

Radio Rentak Hidup Maya

Disclaimer

"All images are sourced from the internet and are in the public domain. We claim no credit for any images or videos featured on this site unless otherwise noted. All visual content is copyright to it's respectful owners. If you own rights to any of the images or videos, and do not wish them to appear on this site, please contact us via e-mail and they will be promptly removed. We are not responsible for content on any external website, and a link to such site does not signify endorsement. Information on this site may contain errors or inaccuracies; the site's proprietors do not make warranty as to the correctness or reliability of the site's content."