Shopping Online Di Sini :) :)

Shopping Online

Rakan2 MayaKu

Monday, January 4, 2010

Si Dia Curang, Perlukah Anda Menangisinya...Tak Payah!!




Dalam dunia bercinta, bermacam-macam perkara akan kita tempuhi. Persoalannya, bertahankah cinta, bila dugaan asyik melanda anda? Sampai bilakah hubungan akan kekal bila salah seorang mula mencurangi hubungan cinta yang dibina? Memang payah nak duga apa akan berlaku di masa hadapan, bukan. Yang penting kita sudah berusaha untuk mempertahankan tugu cinta yang telah kita bina selama ini.

Bila salah seorang mencurangi cinta, kisah luka akan mula menyelebungi hidup orang yang rasa dikhianati oleh kekasih hati. Tapi perlukah kita menangisi si dia yang sanggup mencurangi hubungan suci yang terbina selama ini? Layakkah si dia untuk menerima setiap titis air mata yang anda luahkan dari hati yang terluka, sedangkan si dia menikmati saat bahagia bersama insan baru yang bertakhta dalam hatinya. Anda pula di sini, tengah esak dan sedih mengenang si dia yang mencurangi anda.

Menangisi nasib malang tersebut, tidak salah. Itu perkara biasa dalam hidup kita. Yelah, mungkin dengan menangisi apa yang berlaku dapat melegakan serba sedikit perasaan yang terluka itu. Walaupun tidak mampu untuk menyembuhnya seratus peratus. Hanya dengan peredaran masa saja dapat memulihkan keadaan.  Tapi tidak semua orang begitu. Itulah cinta, ada kalanya membawa bahagia dan ada kalanya membawa duka.

Sebab itulah orang selalu cakap, cinta itu indah tapi awas. Sebalik keindahan cinta ada duka yang terselit. Hanya bila anda betul-betul menemui cinta sejati, baru cahaya cinta bahagia menyinari hidup anda. Jadi, kalau boleh janganlah terlalu ikut perasaan bila kecurangan melanda hubungan anda. Bersedih boleh tapi jangan sampai ia membawa derita dan menganggu perjalanan hidup masa depan anda.

Kita tidak tahu, apa akan berlaku di masa depan. Mana tahu anda akan menemui insan yang  lebih baik dari si dia. Lupakan kisah duka, bina kehidupan baru yang lebih ceria dan mungkin menjanjikan bahagia yang anda idamkan. Moga bahagia hendaknya.

Nukilan; 


9 comments:

pak long said...

salam..
kalau hati dah terluka....lukanya sembuh...tapi parutnya tetap ada...usah dikenang barang yang lepas..dah jadi barang buangan...

profnotetree said...

betul tu pak long..
kalau kenang-kenag pon bikan dapat apa.. badan yang binasa.. sidia bukan amek kesah pon...

Aidi-Safuan said...

hurm..carik la sesuatu yang bole ilangkan perasaan kat orang tersebut. cari hobby baru ker.sebokkan diri dengan study ke.

~aSHa~ said...

air mata jatuh tanpa di undang...ehehehe

org kata jgn cari penyakit...baik hindar penyakit..

~0~ said...

berdoalah....semoga semuanya baik

Angeline said...

yelah, tk usah kenang yg lepas...hehehe

FiZaH SuKhRi said...

urm...thanx for d tips....just went through the process...

xrunahanahx said...

hai maya , nak copy entry ni boleh ? :)

Admin said...

boleh je...just ltk linknye skali...hehe3

Related Posts with Thumbnails

Komen Dr Blogger

Grab This Widget

Blog Anniversary!!

Daisypath Anniversary tickers

My Anniversary Day :)

Daisypath Anniversary tickers

Radio Rentak Hidup Maya

Disclaimer

"All images are sourced from the internet and are in the public domain. We claim no credit for any images or videos featured on this site unless otherwise noted. All visual content is copyright to it's respectful owners. If you own rights to any of the images or videos, and do not wish them to appear on this site, please contact us via e-mail and they will be promptly removed. We are not responsible for content on any external website, and a link to such site does not signify endorsement. Information on this site may contain errors or inaccuracies; the site's proprietors do not make warranty as to the correctness or reliability of the site's content."