Shopping Online Di Sini :) :)

Shopping Online

Rakan2 MayaKu

Monday, January 25, 2010

Coca-Cola Penyelamat Dalam Kegelapan Selama 11 Hari?

Kuasa Tuhan...syukurlah kerana di beri peluang kedua di dunia ni.



Seorang lelaki yang berumur 35 tahun, Wismond Exantus yang diselamatkan kelmarin selepas 11 hari berada di bawah runtuhan sebuah kedai runcit di bandar raya Port-au-Prince, Haiti menyatakan dia hidup kerana minum minuman ringan Coca-Cola pada setiap hari.

"Saya berasa (diri) dalam keadaan baik," katanya selepas dia menjadi mangsa terbaru gempa bumi Haiti yang berjaya diselamatkan oleh anggota-anggota penyelamat antarabangsa.


"Saya hidup kerana minum Coca-Cola. Saya minum Coca-Cola pada setiap hari dan saya makan beberapa benda yang kecil," katanya semasa ditemu ramah di sebuah hospital.

"Saya berasa gegaran dan kemudian tidak sedarkan diri. Apabila saya terjaga, saya memanggil nama Gerald! Gerald!," katanya yang merujuk nama seorang pekerja lain.

Dia kemudian mendapati dirinya berada di celah runtuhan yang sempit.

Dalam ruang yang sempit itu, dia cuma menggerakkan dirinya ke kiri dan kanan selain membuat bunyi bagi menarik perhatian orang yang berjalan di kedai tersebut.

"Saya tidak menjerit. Saya cuma berdoa," katanya.

Tubuhnya kurus dan suaranya lemah tetapi dia menegaskan terdapat enam lagi mangsa gempa bumi yang masih hidup di dalam bangunan itu.

Gempa bumi kuat yang berukuran 7.0 pada skala Richter itu berlaku di Port-au-Prince pada 12 Januari lalu dengan anggaran kematian lebih 200,000 orang. - KOSMO.

3 comments:

Unknown said...

betol ke cite neh??
emm..kuasa tuhan. pasti ada hikmah disebaliknye..

FeeQ said...

Maybe Coke will make him as spokeperson =.=" lolx

Admin said...

entahlah...

Related Posts with Thumbnails

Komen Dr Blogger

Grab This Widget

Blog Anniversary!!

Daisypath Anniversary tickers

My Anniversary Day :)

Daisypath Anniversary tickers

Radio Rentak Hidup Maya

Disclaimer

"All images are sourced from the internet and are in the public domain. We claim no credit for any images or videos featured on this site unless otherwise noted. All visual content is copyright to it's respectful owners. If you own rights to any of the images or videos, and do not wish them to appear on this site, please contact us via e-mail and they will be promptly removed. We are not responsible for content on any external website, and a link to such site does not signify endorsement. Information on this site may contain errors or inaccuracies; the site's proprietors do not make warranty as to the correctness or reliability of the site's content."