Shopping Online Di Sini :) :)

Shopping Online

Rakan2 MayaKu

Wednesday, January 20, 2010

Untungnye Lelaki....Sebab Dapat Banyak Kelebihan Selepas Kahwin





Jom kahwin...sng hidup...hehehe

Sebelum ini perkahwinan dianggap sebagai laluan untuk jaminan keselamatan kewangan untuk golongan wanita.

Namun, satu kajian terbaru menunjukkan lelaki yang sebenarnya mendapat banyak kelebihan ekonomi setelah mereka berkahwin dengan wanita.

Penemuan itu didedahkan di sini semalam menerusi laporan Pusat Penyelidikan Pew yang menunjukkan semakin ramai isteri yang bekerja sejak lebih 40 tahun lalu dengan mendapat pendapatan lebih tinggi berbanding suami mereka.


Sebahagian besar lelaki pada hari ini mempunyai isteri yang memiliki status akademik dan pendapatan yang lebih besar daripada mereka.

Kajian itu mendapati ramai wanita berkahwin dengan lelaki yang tidak berpendidikan dan pendapatan yang tinggi.

Laporan itu memberi tumpuan kepada lelaki dan wanita di Amerika Syarikat (AS) yang berusia 30 hingga 44 tahun.

Kajian itu mendapati rakyat AS dalam kumpulan umur tersebut pada tahun 2007 buat julung-julung kalinya menjadi kelompok pertama dalam sejarah negara itu yang menunjukkan wanita lebih ramai memiliki ijazah berbanding lelaki.

Pada tahun 1970, 28 peratus wanita pada peringkat umur 30 hingga 44 tahun mempunyai suami yang memiliki pendidikan lebih tinggi daripada mereka.

Namun, pada 2007, cuma 19 peratus wanita memiliki suami yang berpendidikan tinggi. - AP..KOSMO

p/s:Entah btl ke tak kajian ni...mungkin juga..tp lelaki kan ego. Pasti mrk tkkan mbiarkan perempuan inang mereka....hehehe.

6 comments:

My LIfe said...

haahha...mcm terkena kat aku jer...nak buat camne..kat malaysia nie pon perempuan lebih banyak masuk universiti daripada lelaki..rata - rata semua nya gurl...

nursarah said...

zaman skang dah tak kisah sangat taraf pendidikan... yang masuk U pun lum tentu sebenarnya pandai dalam hidup..

::aMaD:: said...

dah akhir zaman..perempuan lbh ramai dr laki.itu maksud tersirat harus kite fahami. :)

tp, yg best, perempuan kne la keje bwh2 sket dr laki.mcm respect sket kot..haha.tp sbnrnye tak kisah mane..yg pntg, masing2 bahagia. ^^

lagenda said...

Salam Ziarah,

Bukan saja lelaki yang untung perempuan juga akan mendapat keuntungan selepas kawin betul tak.Thank Kerana Melawat blog saya.

Admin said...

yelah btl..hehehee

Pinky Gurl said...

perempuan skg lebih berfikiran jauh dari lelaki.. dimanakah letaknya 9 akal yang Tuhan bagi kat kaum Adam?
Renung2kan...

Related Posts with Thumbnails

Komen Dr Blogger

Grab This Widget

Blog Anniversary!!

Daisypath Anniversary tickers

My Anniversary Day :)

Daisypath Anniversary tickers

Radio Rentak Hidup Maya

Disclaimer

"All images are sourced from the internet and are in the public domain. We claim no credit for any images or videos featured on this site unless otherwise noted. All visual content is copyright to it's respectful owners. If you own rights to any of the images or videos, and do not wish them to appear on this site, please contact us via e-mail and they will be promptly removed. We are not responsible for content on any external website, and a link to such site does not signify endorsement. Information on this site may contain errors or inaccuracies; the site's proprietors do not make warranty as to the correctness or reliability of the site's content."