Shopping Online Di Sini :) :)

Shopping Online

Rakan2 MayaKu

Thursday, March 4, 2010

Service Tax Rm50 Credit Card…Sayonara, Aku Potong Kau!!

Sekadar hiasan je!!!

Nampaknye bulan ni pihak bank nak charges service tax ke account credit card saya. So, sebelum mereka buat macam tu elok saya potong jelah. Yelah saya ada 2 credit card. Hanya satu credit card saja saya pakai. Dari saya kena charges untuk 2 credit card, elok cakap sayonara dulu. Kalau tak free je bayar service tax. Elok saya pergi beli KFC, kenyang juga…hehehe.

Kalau mereka charges satu credit card je tak apalah. Ni tak. Setiap pemegang card yang mempunyai lebih satu card akan dicarges pada setiap satu card yang mereka ada. Cuba bayangkan kalau ada 3 credit card. Berapa dah duit anda bazirkan?

3 credit card x RM 50 = RM150….waaa banyak tu. Elok pilih mana2 satu credit card dari bank yang menawarkan service terbaik saja. Then potong je yang lain. Taklah membebankan bayar service tax tu. Kalau tak pun, tak payah pakai langsung credit card lagi senang. Tak payah fikir pasal charge service tax.
Saya guna credit card bukan untuk membelanja sukahati tapi untuk memudahkan saya membeli air ticket secara online dan menggunanya bila perlu saja. Lagipun saya tak mahu dibebani oleh hutang. Jadi, gunalah credit card sebijaknya. Memang penggunaan credit card ni ada pro & contranya. Tapi semua tu bergantung macam mana anda menggunakan kemudahan yang telah pihak bank sediakan.

Sama ada tindakan PM kita betul ke tak? Kita tengok impaknya dalam tahun ni. Walaupun ia agak tak menyenangkan bagi pihak yang biasa berurusan dengan credit card. Tapi apa nak buat, kerajaan dah buat macam tu. Ikut jelah. Mana tau ada hikmah sebaliknya. Ha…apa lagi, bagi siapa yang ada lebih credit card tu. Cepat potong ok. Rugi bayar lebih service tax ni.

Nukilan;

4 comments:

Siti said...

huhu..tu la...dulu masa ambik ckp free..takde fees..huhu..ct pun ada dua CC..nak kena potong gak ni..tapi malas nak gi byr cash kat pump station

Admin said...

potong satu je cukup..hehehe

AJ said...

I will say sayonara to Maybank Credit Card in the future too

Admin said...

ye lo...good bye...hahaha

Related Posts with Thumbnails

Komen Dr Blogger

Grab This Widget

Blog Anniversary!!

Daisypath Anniversary tickers

My Anniversary Day :)

Daisypath Anniversary tickers

Radio Rentak Hidup Maya

Disclaimer

"All images are sourced from the internet and are in the public domain. We claim no credit for any images or videos featured on this site unless otherwise noted. All visual content is copyright to it's respectful owners. If you own rights to any of the images or videos, and do not wish them to appear on this site, please contact us via e-mail and they will be promptly removed. We are not responsible for content on any external website, and a link to such site does not signify endorsement. Information on this site may contain errors or inaccuracies; the site's proprietors do not make warranty as to the correctness or reliability of the site's content."