Shopping Online Di Sini :) :)

Shopping Online

Rakan2 MayaKu

Sunday, March 28, 2010

Apa Beza Layanan Si Dia Selepas & Sebelum Kahwin

Credit: Google


Bagi yang sudah menempuh alam perkahwinan pasti dapat membezakan layanan si dia sebelum dan selepas kahwin. Adakah layanan si dia masih sama semasa anda berdua di lamun cinta asmara atau semasa awal perkahwinan dulu?

Kebanyakan yang saya dengar dari rakan-rakan yang dah berkahwin, mereka ceritakan kepada saya. Yang layanan suami mereka lain dan jauh berbeza semasa sebelum kahwin dulu. Masa kenal dulu bukan main baik sangat, bila dah kahwin keluarlah sikap buruk yang kita tak berkenan tu.

Ada masanya mereka suka sangat nak control kebebasan kita sampai itu ini pun tak dapat dilakukan. Control suami or isteri boleh tapi jangan terlalu melampau. Setiap orang ada hak tertentu dan batasnya. Jangan sampai mengongkong kehidupannya. Terasa macam hidup dalam neraka pula. Tapi neraka lebih dasyhat kan??
Tapi bagi saya tak semua orang akan berubah selepas kahwin. Ada setengahnya masih kekal dengan kemesraan mereka masa berkasih mesra dulu. Ada juga yang lebih romantik. Bagi saya mengekalkan kemesraan dan semarakkan cinta sepanjang masa penting dalam hubungan. Baru kasih sayang sentiasa berseri. Entahlah itu pendapat saya saja.

Menyintai atau menyayangi seseorang ni semacam payah juga kadang-kadang. Terlalu sayang sangat pun payah. Tak sayang pun payah. Sedang-sedang jelah. Yang penting kasih sayang dan cinta sentiasa bersemi dalam hati masing-masing.

Layanan si dia berbeza selepas atau sebelum kahwin bergantung pada hubungan yang anda bina sendiri. Keharmonian sesebuah rumahtangga penting untuk sebuah hubungan yang kekal selamanya. Kalau boleh nak hubungan yang sentiasa disinari kasih sayang sentiasa. Semua orang nak perfect tapi bukan semua kita akan dapat. So, usaha dulu baru tau resultnya.

Nukilan;

5 comments:

MasReena said...

Kisah Cinta ku dengan Zaquan Adha


suami saya sama je perangai pas kawen ke, before ke.. maybe sb dah tahu perangai buruk dia sejak azali lagi, so tak terkejut lar har har ~

TIPS BUNTING PELAMIN

Lucy S. said...

gua nk jd mcm parents gua, always mesra smpi skrg ;)

secret said...

nk mesra & romantik sentiasa..hehe

abigemok said...

sebab tulah penting tuk ketahui segalnay tentg pasnagan sebe,um kawen. laghi satu jgn la jd org lain semasa bercinta just becoz taknak dorg nampak sikap buruk tu. just be yourself barulah masa bercinta dan berkhawin akan jadi saat yg paing indah dlm hidup.:D

ek?? betul ke? aku x pernah lg kawen. haha

Admin said...

btllah tu kyuubi..anyway kita sdiri menentukan hala tuju kebahagian..hehehe

Related Posts with Thumbnails

Komen Dr Blogger

Grab This Widget

Blog Anniversary!!

Daisypath Anniversary tickers

My Anniversary Day :)

Daisypath Anniversary tickers

Radio Rentak Hidup Maya

Disclaimer

"All images are sourced from the internet and are in the public domain. We claim no credit for any images or videos featured on this site unless otherwise noted. All visual content is copyright to it's respectful owners. If you own rights to any of the images or videos, and do not wish them to appear on this site, please contact us via e-mail and they will be promptly removed. We are not responsible for content on any external website, and a link to such site does not signify endorsement. Information on this site may contain errors or inaccuracies; the site's proprietors do not make warranty as to the correctness or reliability of the site's content."