Shopping Online Di Sini :) :)

Shopping Online

Rakan2 MayaKu

Saturday, November 20, 2010

Remaja Terlampau: Bila Kuala Lumpur Menjadi Kota New York....??

Beberapa hari lepas, kita digegarkan dengan video aksi remaja bercumbuan ala filem Hollywood di tepi jalan raya tanpa rasa segan silu. Walaupun ketika adegan itu blangsung banyak kenderaan yg lalu lalang. Namun pasangan remaja ni tidak mpedulikan siapa pun. Biasalah tu bila diri terasa duduk kat kota New York.


Tersebarnye video pasangan remaja terlampau ini di laman Youtube dan Facebook, menimbulkan kemarahan ramai pihak kerana ia jelas mencemarkan imej Melayu dan Islam itu sendiri. Serta ini menunjukkan makin teruk akhlak remaja zaman ini kerana semakin terikut2 budaya barat sampai tidak ada rasa segan silu bercumbuan di khalayak ramai. Lepas ini apa pula pasangan ini mampu buat, fikirkanlah sendiri?

Inilah video hangat yg mgegar bumi Msia skrg

Credit:Youtube


Sepanjang pyebaran video ini di Youtube dan Facebook, bmacam kutukan dan tomahan dileparkan kepada pasangan terlampau ini. Apa taknye, aksi panas. Tu belum lagi aksi tersembunyi...kalau adalah. Punca blakunye adegan cumbuan ini adalah disebabkan perselisihan faham pasangan itu, yg dimulakan ciuman si gadis bagi memujuk si lelakinya yg merajuk kononnyelah. Alahai, tk payah pujuk mcm tu kalau lelaki merajuk. Bahaya. Kali ni ciuman, next time...apa pula??? Boleh menjurus ke lembah maksiat. Mintaklah dijauhkan.


Rakan si lelaki ni pun satu, main ambil je video mereka. Cubalah nasihatkan sikit. Ni tak sama2 tanggung dosa kawan. Apa jenis kawan macam tu, mengajak sekali tambah dosa yg dipikul. Sebab itulah, org tua selalu pesan. Kalau nk cari kawan, carilah kawan yg boleh membawa kita ke arah kebaikan. Kalau kawan berlaku jahat, tegur2lah...betul tak? 


Apa2 pun, harap pihak berkuasa dan masyarakat serta ibubapa mgambil tindakan serius ke atas gejala remaja yg makin runtuh akhlak ini dan awasi anak anda supaya tak terikut dengan adegan terlampau ini. Mudahan generasi pelapis masa depan negara lebih bermaruah dan tak lupa agama serta adat budaya kita.

5 comments:

secret said...

fuh...tk malunyee

Admin said...

remaja zmn skrg...

I n n z said...

huh .
saket jeh jiwa tgk vd ni .
mmg tak de malu langsung

sham said...

Macam beruk..

Admin said...

aduhai...entah mcm mn rs family psgn ni tgk, malu besar beb

Related Posts with Thumbnails

Komen Dr Blogger

Grab This Widget

Blog Anniversary!!

Daisypath Anniversary tickers

My Anniversary Day :)

Daisypath Anniversary tickers

Radio Rentak Hidup Maya

Disclaimer

"All images are sourced from the internet and are in the public domain. We claim no credit for any images or videos featured on this site unless otherwise noted. All visual content is copyright to it's respectful owners. If you own rights to any of the images or videos, and do not wish them to appear on this site, please contact us via e-mail and they will be promptly removed. We are not responsible for content on any external website, and a link to such site does not signify endorsement. Information on this site may contain errors or inaccuracies; the site's proprietors do not make warranty as to the correctness or reliability of the site's content."