Shopping Online Di Sini :) :)

Shopping Online

Rakan2 MayaKu

Friday, November 19, 2010

Cukup Matangkah Anda?

Credit:Googgle


Matang? Tanya diri anda, cukup matangkah anda tempuhi segala ranjau hidup yang makin mcabar dekad ini? Yg saban hari tidak pernah jemu dilanda pelbagai onak duri pjalanan kehidupan. Dan cukup matangkah anda, bila mbuat sst keputusan?


Matangkah seseorang itu, bila lari dr masalah dan mdiamkan diri? Contoh paling senang, dlm bcinta. Pmulaan pkenalan bukan main dgn ayat2 manis mgorat tp bila si gadis or jejaka tertawan. Tiba2 mhilang diri entah ke mana. Tanpa secebis khabar berita, lalu meninggalkan kesan kecewa dihati yg ditawan itu. 


Apa sebabnye? Sebab diri terlalu matangkah itu, sampai mgambil keputusan begitu. Lari dr masalah yg dimulakan sendiri. Bagi aku org macam itu, pengecut namanya. Walaupun umur meningkat dewasa, itu tk bmakna anda sudah cukup matang dlm mbuat sst penilaian hidup or keputusan. Bukan saja dlm pcintaan malah dlm pelbagai aspek kehidupan yg memerlukan anda bfikir baik dan buruk sst akibat. Bukannya btindak mdiam diri dan melarikan diri dr masalah yg anda buat sendiri or yg datang tanpa diduga.



Setiap org mpunyai pandangan berbeza dlm menilai or menangani sst masalah. Namun, jalan penyelesaian mdiam diri or melarikan diri dr mslh, bukan satu jalan penyelesaian yg tbaik. 



Maybe hari ini anda, tk rs apa yg pernah anda lakukan thadap org lain. Tp esok lusa tk dpt mjanjikan apa2, pasti anda akan alaminye balik jua. Sepertimana org sll kata dan sememangnye betullah. Setiap pbuatan ada pbalasannye. Tp kalau boleh buatlah keputusan yg bijak selepas fikir semasaknye. Walaupun kdg2 keputusan itu amat memeritkan.



Selalunya org katalah, perempuan lebih cepat matang dr lelaki. Walaupun usia lelaki itu tua pun, dia masih belum matang juga. Betul ke? Entahlah, aku sendiri pun tk pasti. Maybe jugalah. Sebab aku pun pernah jumpa lelaki yg berusia 35 ke atas tp dlm mbuat keputusan, tk cukup matang. Apa2 pun asalkan bahagia..hehe. Tepuk dada Tanya minda anda.

7 comments:

wadud@duad said...

er..
wadud pown x brani cakap wadud dah matang ke tak.. hehehe..

eh, ngomong2 udah lama ga ke sini y.. hehehe.. camne maya? sihat?

zamdayz said...

.yup.perempuan lebuh cepat matang. angkat tangan tanda setuju.

Admin said...

Wadud: yelah pyh nk cakap...maya sihat je...baru balik dr bcuti..hehe

Zamdayz: agaknyelah....:)

Syafrizal said...

tengok pada orang tu..
kadang2 matang..
kadang2 tidak

Admin said...

yelah...pyh juga nk nilai sjauhmana kmtgn ssorg

ღ Sumomo-chan ღ said...

saya ta matang lagi kot coz membe2 suka kata saya neh mcm kanak-kanak ribena -.-'' aiyakk.

Admin said...

tk pelah...sampai ms matanglah kita...hehehe

Related Posts with Thumbnails

Komen Dr Blogger

Grab This Widget

Blog Anniversary!!

Daisypath Anniversary tickers

My Anniversary Day :)

Daisypath Anniversary tickers

Radio Rentak Hidup Maya

Disclaimer

"All images are sourced from the internet and are in the public domain. We claim no credit for any images or videos featured on this site unless otherwise noted. All visual content is copyright to it's respectful owners. If you own rights to any of the images or videos, and do not wish them to appear on this site, please contact us via e-mail and they will be promptly removed. We are not responsible for content on any external website, and a link to such site does not signify endorsement. Information on this site may contain errors or inaccuracies; the site's proprietors do not make warranty as to the correctness or reliability of the site's content."