Shopping Online Di Sini :) :)

Shopping Online

Rakan2 MayaKu

Friday, December 10, 2010

CoretanMaya: Perlukah Kahwin Hanya Kerana Usia Anda Makin Meningkat?

Rindu hadir dihati, bila Cinta terjalin.


Bila seseorang makin meningkat dewasa terutamanya perempuan. Perkara yang paling mereka risau ialah soal jodoh dan kahwin. Biasalah bila perempuan dah masuk era 30-an, dirinya akan rasa semacam tua sangat.


Kalau boleh perempuan ni nak kahwin dalam usia 20-an mengikut pandangan masing2lah. Bagi setengah perempuan usia 30-an adalah satu tempoh yang agak payah nak cari calon. Yelah siapa yang suka perempuan dah tuakan. Namun tak semua yang berfikir demikian.


Sekarang zaman berubah. Perempuan lebih mementingkan kerjaya tapi soal kahwin tetap dititikberatkan Cuma taklah macam dulu2 kena kahwin awal. Ada juga yang kahwin lewat juga. Sebenarnya ini bergantung pada pandangan sendiri.

Kau dan aku disatukan pada satu ikatan pernikahan.


Namun alasan kahwin sebab usia makin meningkat, rasanya tak patutlah. Nanti pilih2 sebarang calon, diri sendiri yang merana. Kalau ada jodoh tak kemanakan. Cuma perlu usaha sikit. Lewat sikit tak jadi masalah.


Bukan saya cakap, tak perlu kahwin bila usia dah meningkat. Memang perlu, Cuma jangan rasa macam terdesak sebab faktor usia. Lagipun usia hanyalah satu angka saja. Kalau anda jaga rupa dan kesihatan, pasti sentiasa nampak muda dan berseri bukan…he3. Apa2lah bergantung kepada anda.


Kahwin muda or lewat sama je. Tengoklah zaman sekarang. Macam2 kes berlaku. Cerai, dera dan bunuh sana sini. Senang2 je bertindak macam itukan. Aduh tak kahwin.....payah, kahwin pula...payah. Apa2 jelah.
Nukilan;


4 comments:

wadud@duad said...

hehehe.. tapi memang setiap manusia tuh wajib kawen.. :D untuk zuriat masa depan.. =)

kawan dalam istilah Aceh tuh hubungan diluar nikah.. ngee..:D

Admin said...

ye lo...tk pe kita di msia skrg...hahaha

secret said...

emm apa2 pun kena kahwin juga....

Admin said...

yes...hehehe :)

Related Posts with Thumbnails

Komen Dr Blogger

Grab This Widget

Blog Anniversary!!

Daisypath Anniversary tickers

My Anniversary Day :)

Daisypath Anniversary tickers

Radio Rentak Hidup Maya

Disclaimer

"All images are sourced from the internet and are in the public domain. We claim no credit for any images or videos featured on this site unless otherwise noted. All visual content is copyright to it's respectful owners. If you own rights to any of the images or videos, and do not wish them to appear on this site, please contact us via e-mail and they will be promptly removed. We are not responsible for content on any external website, and a link to such site does not signify endorsement. Information on this site may contain errors or inaccuracies; the site's proprietors do not make warranty as to the correctness or reliability of the site's content."