Shopping Online Di Sini :) :)

Shopping Online

Rakan2 MayaKu

Tuesday, December 21, 2010

Agihan Pendapatan ASB 7.50 Sen Seunit, Bonus 1.25 Sen Seunit...Wow, Kaya Aku :)



Agihan pendapatan ASB 7.50 sen seunit

KUALA LUMPUR 21 Dis. - PNB umum agihan pendapatan ASB sebanyak 7.50 sen seunit dan bonus 1.25 sen seunit bagi tahun kewangan berakhir 31 Disember 2010. - Utusan


Terbaca je tajuk berita ni di Utusan Online, terus je aku terjah. Yelah tak sabar juga nak tahu berapa dividen ASB untuk tahun ini. Sejak diumumkan ASB diclose pada 15hb, keinginan nak tahu berapa dividen yang bakal diperolehi  makin meluap2 (ehem saja guna ayat lebih2, sebenarnya biasa2 je emosi tu...hahaha).


Syukurlah, agihan pendapatan untuk tahun ni adalah naik sikit sebanyak 20 sen dari tahun lepas. Kalau tak silap akulah. Kira 8.55% pada tahun 2009 ke 8.75% pada tahun 2010. Kalau aku silap, tegur2lah ye. Tak salah tegur kawan bah.


Lepas rehat tengahari tadi, aku terus jumpa accountant aku. Tanyalah apa maksud berita tu, sebab sebelum ni aku tak peka sangat pasal agihan pendapatan ASB ni. Tahun ni, peka sikitlah sebab aku ada invest......hehehe adalah. Mana boleh bagitau. Rahsia kerajaan...hahaha. Lepas accountant aku explain, fahamlah sikit aku. 


 Bijak dulu, bijak sekarang :)


Dengan perasaan tak sabarnye, aku teruslah bagitau kakak seofis aku, yang juga tak sabar nak tahu berapa dividen dapat tahun ni. Aku apa lagi, dengan wajah ceria mengkhabarkan berita gembira tu. Lepas kira2 semuanya, anggaran kasar dividen yang akan diperolehi...wow, kaya aku...opp bukan aku tapi kakak tu. Aku dapat siput je tapi syukur apa yang ada...betul tak?


Bijak....bijak.......jom melabur lagi :)

4 comments:

Faizal-Aviate said...

pehhh tak sabar nk update asb nih hehehe....klu ikut nafsu nak aje aku keluarkan wat beli gitar bass hehe...tapi tak pyh la simpan lagi bek hehe..

Faizal-Aviate said...

pehhh tak sabar nk update asb nih hehehe....klu ikut nafsu nak aje aku keluarkan wat beli gitar bass hehe...tapi tak pyh la simpan lagi bek hehe..

Mknace said...

:) :) :)
terbaeekkk!!!

Admin said...

Faizal: yup mmg tk sabar...hahaha..ok jg simpan..blh bgunung jdnye

mknace....the best gitu

Related Posts with Thumbnails

Komen Dr Blogger

Grab This Widget

Blog Anniversary!!

Daisypath Anniversary tickers

My Anniversary Day :)

Daisypath Anniversary tickers

Radio Rentak Hidup Maya

Disclaimer

"All images are sourced from the internet and are in the public domain. We claim no credit for any images or videos featured on this site unless otherwise noted. All visual content is copyright to it's respectful owners. If you own rights to any of the images or videos, and do not wish them to appear on this site, please contact us via e-mail and they will be promptly removed. We are not responsible for content on any external website, and a link to such site does not signify endorsement. Information on this site may contain errors or inaccuracies; the site's proprietors do not make warranty as to the correctness or reliability of the site's content."