Shopping Online Di Sini :) :)

Shopping Online

Rakan2 MayaKu

Saturday, March 12, 2011

Hikayat Merong Maha Wangsa...Wah Tengok Trailer Bukan Main Best Lagi!

Baru tadi aku terjah Youtube, nak tengok trailer movie 'Hikayat Merong Maha Wangsa'. Fuh...memang bestlah trailernye. Jalan cerita penuh, aku tak pastilah. Kena tanya orang yang dah tengok movie ni.


Nampaknye dengan keluarnya filem sebegini terutamanya under KRU memang menaikkan lagi industri perfileman Malaysia. Tahniah diucapkan kepada KRU kerana cuba sesuatu yang baru dalam industri perfileman Malaysia. Hope akan datang makin canggih lagi. 




Sinopsis

Filem yang berkisarkan pengembaraan Merong Mahawangsa (berketurunan Alexander The Great) yang menjadi pengawal kepada Putera Empayar Rom yang ingin ke Asia Tenggara bagi mengahwini Puteri Dinasti Han. Perkahwinan diantara Putera Rom dan Puteri dari negara China ini adalah mahu menyatukan kedua – dua empayar dan perkahwinan mereka dilakukan di tanah yang tidak dijajah oleh mana – mana empayar (Natural Grounds) yang terletak diantara empayar barat dan timur.


Walaubagaimanapun, Armada Merong Mahawangsa telah diserang oleh Lanun dari negara Garuda (ia sebenarnya burung Garuda dalam Hikayat Merong Mahawangsa) dan Puteri tersebut telah diculik oleh lanun – lanun tersebut. Setelah berlaku serangan tersebut, bermulalah epik dimana Merong Mahawangsa cuba menyelamatkan puteri tersebut dan menyatukan empayar dari barat dan timur itu. 


Antara pelakon – pelakon yang menjayakan filem ini ialah Stephen Rahman-Hughes, Jing Lusi, Gavin Stenhouse, Craig Robert Fong, Eric Karl Henrik Norman, Keith Chong, Keith Chong, dan juga beberapa pelakon melayu yang dikenali oleh peminat filem tanah air iaitu Khir Rahman, Jehan Miskin, Kuwasdinata, Umie Aida dan Dato’ Haji Rahim Razali...sumber:donnyien

Credit:Youtube


Memang best.......wajib tonton!!!

2 comments:

Anonymous said...

cite ni mmg best...lepas ni nk g tgk skali lag

Admin said...

iye ke..best2....KRU the best

Related Posts with Thumbnails

Komen Dr Blogger

Grab This Widget

Blog Anniversary!!

Daisypath Anniversary tickers

My Anniversary Day :)

Daisypath Anniversary tickers

Radio Rentak Hidup Maya

Disclaimer

"All images are sourced from the internet and are in the public domain. We claim no credit for any images or videos featured on this site unless otherwise noted. All visual content is copyright to it's respectful owners. If you own rights to any of the images or videos, and do not wish them to appear on this site, please contact us via e-mail and they will be promptly removed. We are not responsible for content on any external website, and a link to such site does not signify endorsement. Information on this site may contain errors or inaccuracies; the site's proprietors do not make warranty as to the correctness or reliability of the site's content."