Shopping Online Di Sini :) :)

Shopping Online

Rakan2 MayaKu

Monday, June 7, 2010

Usia Makin Meningkat Tapi Jodoh Belum Tiba, Apa Harus Anda Lakukan?


 Sekadar hiasan je (Credit:Google)


Bila usia makin menjangkau 30-an, lebih2 lagi bagi kaum wanita. Ia adalah satu tempoh yang memang merungsingkan bagi mereka. Terutamanya bagi yang masih belum bertemu jodoh. Yelah risau dikata orang anak gadis tak laku or andartu.


Biasalah masyarakat kita ni, memang mulut tak pernah lari nak kutuk orang. Semacam tak senang je. Macamlah mereka nak jaga diri kitakan. So, peduli apa orang cakap. Mereka tu cakap banyak je. Sedangkan tak tahu perjalanan hidup anda. Jikalau belum ada jodoh lagi dan sudah berusaha. Berserahlah kepada Tuhan menentukan segalanya.


Jangan rasa kecewa, bila anda belum bertemu jodoh anda. Kerana Tuhan telah mencipta setiap kita pasangan masing2. Cuma bila ketemu, hanya Tuhan saja yang mengetahuinya. Namun kita harap, tak terlalu lewatlah untuk menikmati hidup berumahtangga. Berusaha dan berdoalah selalu kepada Tuhan. Moga kebahagian milik anda kelak.


Lagipun sekarang zaman moden. Fikiran setiap wanita lain2. Ada yang suka kahwin usia 30-an, kerana mereka juga seperti lelaki ingin kejar kerjaya yang diidamkan. Namun naluri untuk dicintai dan berumahtangga tetap ada. Cuma perlukan masa yang sesuai je.


Di zaman moden ni juga, agak payah nak jumpa lelaki yang sejati. Bermacam2 perkara kita dengar mengenai kes penderaan wanita. Maybe itu kadang2 membuat setengah daripada mereka risau untuk menempuh alam perkahwinan or sebab kecewa dengan cinta yang dulu berakhir dengan kesudahan yang tak menyenangkan.


Apa2 pun sebabnya, kita semua memang perlukan pasangan hidup untuk saling bergantung antara satu sama lain. Lebih2 lagi di usia tua kelak. Kasih sayang dan memiliki keluarga sendiri memang lumrah dalam kehidupan setiap manusia. Betul tak? Fikir2kanlah. Kerana anda yang mencorak kehidupan anda sendiri. Moga bahagia mengiringi hidup kita semua. Amen.

12 comments:

nasikputeh said...

kita cuma boleh berusaha dan doa..

andai kata org yg dah di takdirkan utk kita masih ada bernafas atas bumi tuhan ni.. harap disatukan oleh NYA..

kalau tak.. mudah2an kita di jauhan dengan org2 yg salah...

cheqna said...

salam
betul...
siapalah kita untuk menidakkan ketentuanNYA..
disamping berusaha...Allah yang maha mengetahui segalanya kan??
insyaallah pasti jodoh kita akan tiba jua suatu hari nanti..=)

.::WaNiE::. said...

padahal org kita ni tau jodoh tu dh ditentukan.. tp masih je lg bagi tekanan hihihi

apa2jelah

Admin said...

itulah...usaha2....hehehe

cik paro said...

jodoh pertemuan ditgn tuhan..
sama2 lah kita berdoa semoga jodoh tu cepat samapi ke kita..

Admin said...

yup...mudahan bahagia sentiasa...kan?

Xeera Nazira said...

hurm.. jodoh semuanya di tangan Tuhan. kalo umo 30an nnt kite kawin, kawinlah. kalo next week dh smpai jodoh, kawin jugak.. huhu.. tp pd yg perempuan tu tanak la kawin lambat. nnt susah nk dpt anak.. mak sy yg ckp. huhuu.. hrp2 sy kawin before 30 la.. huhuhu.. takut pulak~

Admin said...

emmm bgantung pd jodoh juga....

wawan said...

jangan la sampai ke jodoh.com

bahaya kot???

Admin said...

taklah sampai ke situ....hehehe

Syafrizal said...

ada tips dari kawan saya..
baca yasin 40 hari berturut2 sekali sehari..
insya Allah dapat jodoh

Admin said...

tq for sharing ya.....bg yg nk jodoh cepat elok amalkan...kan....

Related Posts with Thumbnails

Komen Dr Blogger

Grab This Widget

Blog Anniversary!!

Daisypath Anniversary tickers

My Anniversary Day :)

Daisypath Anniversary tickers

Radio Rentak Hidup Maya

Disclaimer

"All images are sourced from the internet and are in the public domain. We claim no credit for any images or videos featured on this site unless otherwise noted. All visual content is copyright to it's respectful owners. If you own rights to any of the images or videos, and do not wish them to appear on this site, please contact us via e-mail and they will be promptly removed. We are not responsible for content on any external website, and a link to such site does not signify endorsement. Information on this site may contain errors or inaccuracies; the site's proprietors do not make warranty as to the correctness or reliability of the site's content."