Shopping Online Di Sini :) :)

Shopping Online

Rakan2 MayaKu

Wednesday, September 15, 2010

Imbasan: Perlukah Membandingkan Kekasih Lama Dengan Kekasih Baru

 Credit:Google
 
Dalam hubungan percintaan bermacam-macam onak duri kita lalui. Bahkan dalam hubungan suami isteri pun demikian juga. Nak menjaga sesebuah hubungan perlukan kesefahamanan antara dua belah pihak. Kalau terlalu mengikut ego masing-masing. Kelak perpisahan berlaku. Tapi kalau sudah suratan takdir, hubungan berakhir. Nak buat macam mana. Dah tak ada jodohkan?
 

Tapi perpisahan bukan bermakna untuk hidup dalam kesedihan mengenang kenangan lama. Mulakan hidup baru dengan bergaul dengan teman yang anda percayai atau orang baru. Mana tau terjumpa kekasih baru yang bisa mengubat hati yang lara. Mungkin lebih baik dari kekasih lama anda. Selalunya orang akan cakap macam tu. Entahlah tu terpulang pada penilaian masing-masing.
 

Anda yang mengalaminya, so anda sendiri yang tau sejauhmana beza antara si dia dengan kekasih lamamu. Tapi jangan sampai terlalu melampau untuk membandingkan si dia dengan yang lama. Setau saya lelaki tidak suka perempuan menilai sebegitu. Saya sebagai perempuan pun, tak suka. Setiap orang ada kelebihan dan kelemahannya tertentu. So, terimalah seseorang yang anda sayangi seadanya dia. 
 

Tapikan payah juga nak lupakan kekasih lama. Lebih-lebih lagi cinta pertama. Yelah saya pernah alaminya. So, nak hapuskan kenangan bersama dulu memang sukar. Lebih-lebih lagi perpisahan berlaku bukan silap siapa-siapa. Kadang-kadang ada juga terfikir perbezaan si dia dengan lelaki yang muncul dalam hidup saya. Saya tak nyatakan kepada yang baru, sebab saya tau tak elok nak banding-bandingkan. Nanti kecik hati pula kawan..hehe.
 

Apa-apa pun, fikirlah sejenak. Jangan terlalu membandingkan si dia dengan sesiapa pun. Tak kira kekasih lama or orang lain. Terima je si dia seadanya. Kita ni bukannya perfect pun. So, jangan banyak complaint ok.

4 comments:

Kazaztan Team said...

tdk perlu perbandingan...stiap org unik dgn caranya sendiri

Admin said...

emm yup btl2...terima seadanya kan...

wadud@duad said...

selamat meyambut lebaran.. :)

a'ah memang betol, tapi lau pasal couple2 neh.. wadud x nak komen.. heee

Admin said...

salam lebaran wadud...hehe

Related Posts with Thumbnails

Komen Dr Blogger

Grab This Widget

Blog Anniversary!!

Daisypath Anniversary tickers

My Anniversary Day :)

Daisypath Anniversary tickers

Radio Rentak Hidup Maya

Disclaimer

"All images are sourced from the internet and are in the public domain. We claim no credit for any images or videos featured on this site unless otherwise noted. All visual content is copyright to it's respectful owners. If you own rights to any of the images or videos, and do not wish them to appear on this site, please contact us via e-mail and they will be promptly removed. We are not responsible for content on any external website, and a link to such site does not signify endorsement. Information on this site may contain errors or inaccuracies; the site's proprietors do not make warranty as to the correctness or reliability of the site's content."