Shopping Online Di Sini :) :)

Shopping Online

Rakan2 MayaKu

Saturday, August 14, 2010

Jangan Bersedih Lagi, Bangkitlah Dari Kekecewaan

Credit:Google


Emm...agak lama tak update blog dgn post tkini. Biasalah jiwa masih lemah lagi. Tapi kini aku cuba bangkit dari kekecewaan yg amat memedihkan hati ini. Aku tak mahu lagi dibelenggu perasaan yg menyakitkan ini. Amat perit aku rasakan. Namun apa yg berlaku akan aku jadikan iktibar dan pgajaran di masa akan datang.


Syukur pd Allah kerana memberiku ketenangan yg tak ternilai harganya ini. Dengan mdekati dan mengingati-Nya, aku rasa tenang sgt. Tak pernah aku rasa sebegini tenang. Aku tau Allah menyayangiku. Sbb itu Allah mgujiku dengan ujian yg mhiris hati ini. Agar aku sedar dari mimpi yg aku amat memerlu-Nya di ms senang mahupun susah. Aku sedar diri ini sebelumnya alfa dan lalai dengan duniawi. Kini aku mahu lakukan terbaik utk diriku. Mudahan Allah kuatkan semangatku menempuh segala dugaan hidup ini.


Apa yang berlaku, pasti ada hikmahnya. "Sesungguhnya sesudah kesulitan itu pasti ada kemudahan. Setelah titsan air mata pasti ada senyuman, dan setelah malam pasti akan datang siang. Sesungguhnya awan kelabu kesedihan pasti berlalu, pekatnya malam kesusahan pasti tersingkap, segala masalah pasti teratasi, dan segala bencana pasti akan berakhir dengan izin Allah." Amin.

Aku tak mahu myalahkan sesiapa dalam hal ini kerana aku tau aku tak sempurna dan aku jua manusia biasa yg tak pernah lari dari melakukan kesilapan dalam hidup. Bagiku apa yg blaku pasti ada sebabnya. Begitulah dia, dia pasti ada sebab berbuat demikian. Apa2 pun aku akan kuatkan semangat diri menempuh dugaan ini. Cuma yg mampu aku buat ialah doakan dirinya bahagia dengan pilihan hidupnya.


Salam tanpa benci, salam tanpa dendam aku tujukan khas buat insan yg mgenaliku. Senyum selalu dan mudahan diberkati oleh Allah. Selamat myambut Ramadhan dan Selamat Bposa. Ampun dan maaf dipinta.

3 comments:

secret said...

stiap org melakukan ksilapan...bsabar jelah hadapi stiap dugaan...ada hikmah sbaliknya...selamat bposa

Unknown said...

anda harus tabah,itu saja saya boleh nasihat,sebagai orang luar,yang tidak tahu hujung pangkal.tidak elok saya memberi komen. apapun tabah saudari.

Admin said...

ok..tq secret & najib.....semuanya lumrah khidupan.....

Related Posts with Thumbnails

Komen Dr Blogger

Grab This Widget

Blog Anniversary!!

Daisypath Anniversary tickers

My Anniversary Day :)

Daisypath Anniversary tickers

Radio Rentak Hidup Maya

Disclaimer

"All images are sourced from the internet and are in the public domain. We claim no credit for any images or videos featured on this site unless otherwise noted. All visual content is copyright to it's respectful owners. If you own rights to any of the images or videos, and do not wish them to appear on this site, please contact us via e-mail and they will be promptly removed. We are not responsible for content on any external website, and a link to such site does not signify endorsement. Information on this site may contain errors or inaccuracies; the site's proprietors do not make warranty as to the correctness or reliability of the site's content."