Shopping Online Di Sini :) :)

Shopping Online

Rakan2 MayaKu

Sunday, December 27, 2009

Kerana Seorang Lelaki, Kau Sanggup Tikam Aku Dari Belakang




Pernahkah anda alami situasi di mana, kawan baik anda yang memang rapat dengan anda. Tikam anda dari belakang, hanya gara-gara seorang lelaki. Bagi yang pernah, memang rasa pedih hatikan.

Walaupun lelaki tu hanya kawan rapat anda saja, bukannya kekasih hati pun. Kawan perempuan anda sanggup berbuat demikian. Kan senang, kalau suka bagitahu je. Daripada memburuk-burukkan kawan sendiri dari belakang, sampai hubungan persahabatan antara anda terputus dan lelaki itu fikir negatif tentang diri anda.

Ini baru kawan rapat je. Kalau kekasih hati juga dia ingin kebas, entah apa punya kawanlah itu. Elok buang je dalam sampah. Buat menyusahkan hidup kita je. Kawan yang suka tikam belakang ni patut dielakkan. Boikot mereka, yelah asyik buat dajal je kat kawan.

Perkara ni, pernah berlaku pada saya. Kawan rapat yang makan tidur dan sentiasa bersama. Ada masalah sama-sama cuba selesaikan tapi bila masuk bab lelaki. Memang siallah. Pandai berpura-pura dan berlakon macam tidak pernah berbuat salah terhadap kawannya. Salah saya juga sebab cepat percaya dan tidak cepat mencurigai orang. Dah nasib.

Tapi sejak kena tikam ni, saya hilang dah kepercayaan pada member yang macam ni. Saya selalu ragu keiklasan orang yang nak berkawan dengan saya. Apa yang telah berlaku sebagai ikhtibar bagi saya agar tidak cepat percaya dengan sesiapa pun. Jadi, kawan biasa macam tu jelah. Nak percaya sangat, tak mahulah.

Hubungan saya dengan kawan lelaki saya tu, berakhir macam tu je. Entah apa yang member saya bagitahu dia, saya pun tidak tahu. Tidak diberi peluang nak bercakap. Cuma dapat message, jangan ganggu saya lagi. Dah orang tidak mahu berkawan, saya malas nak kisah sangat. Biar jelah. Member yang jahat hati tu, saya pasti dia akan mendapat balasannya kelak. Sebab saya percaya setiap perbuatan ada balasannya. 

Pengajaran...jangan cari kawan yang suka tikam belakang dan jangan percaya orang sangat. Percaya boleh tapi mesti ada curiga sikit, Ok. 

Nukilan; 





7 comments:

CaTwOmEnS said...

sabar jelah awak..
Inilah pengalaman utk kehidupan kita.. Apapun berlaku, ALLAH MAHA MENGETAHUI..

touyakaruma said...

sabar ajerlaaa wahai sahabat

The Pinky Berry said...

penah..penah..penahhh..

Angeline said...

yelah sabar jelah...lgpun tk kwn dgn bdk tu dah....buat myusahkan jiwa raga je

~0~ said...

biasa...memacam org...

shaa bonitaa said...

eh eh saye pon alami bnde yg same la..pdhal kwn je ngan laki tu tp kwn sy sorang ni sebok la pulak terhegeh hegeh nk jgk sbbnye laki tu ensem..buduss kan? siap jelez2 ag ngan saye,pdhal die xknal pon laki tu..ni la org kate...dasar gile jantan! hahaaa~~

bia je la bnde tu berlalu..lame2 ok la tu =)

Admin said...

itulah payah dpt kwn mcm ni....lgpun tk kwn dah...

Related Posts with Thumbnails

Komen Dr Blogger

Grab This Widget

Blog Anniversary!!

Daisypath Anniversary tickers

My Anniversary Day :)

Daisypath Anniversary tickers

Radio Rentak Hidup Maya

Disclaimer

"All images are sourced from the internet and are in the public domain. We claim no credit for any images or videos featured on this site unless otherwise noted. All visual content is copyright to it's respectful owners. If you own rights to any of the images or videos, and do not wish them to appear on this site, please contact us via e-mail and they will be promptly removed. We are not responsible for content on any external website, and a link to such site does not signify endorsement. Information on this site may contain errors or inaccuracies; the site's proprietors do not make warranty as to the correctness or reliability of the site's content."