Shopping Online Di Sini :) :)

Shopping Online

Rakan2 MayaKu

Wednesday, December 30, 2009

Adakah Anda Seorang Yang Degil?Emm...Degil Juga



 Gambar ni tak de kaitan dengan aku

Saya rasa ramai yang degil, cuma sejauh mana degilnya. Itu terpulang kepada diri individu itu sendiri. Tidak salah pun bersikap degil ni, tapi tengok keadaanlah. Jangan terlalu degil sampai orang membenci anda dan menyusahkan orang lain.

Apa faktor yang menyebabkan orang degil agaknya ya. Saya pun tidak pasti. Mungkin juga disebabkan sikap ego dalam diri manusia itu sendiri yang mendorong sikap degil itu. Ataupun disebabkan keturunan. Adakah sebab macam tu. Tak pastilah. Kadang-kadang ada juga. Yelah, bila salah seorang, bapa atau emak yang bersikap degil. Anak juga akan mengikuti jejak mereka. Itu memang tidak ada buktilah mengenai hal tersebut. Cuma sekadar cakap kosong.

Macam mana kita nak tahu orang itu degil? Senang je. Apa saja dia mahu, pasti dia nak. Tidak kira anda menghalangnya, dia pasti hendak juga. Sampai anda sendiri rasa tidak tahan dengan perangainya. Kadang-kadang kalau anda menegah dia dari membuat sesuatu perkara. Dia tetap tidak mendengar tegahan anda. Itu kira degil juga. Orang tegah pun, degil nak buat juga. Kalau tidak menyusahkan orang lain tidak apalah.

Saya ni jenis degil, saya tidak suka orang lain menghalang keinginan saya. Tapi bukan buat perkara tidak eloklah. Kalau bab pilih pasangan hidup, saya memang tidak suka family masuk campur. Kalau family tidak suka dengan pilihan saya, saya tetap berdegil untuk bersamanya juga. Bagi saya itu hidup saya, saya menentukan hala tuju saya. Yang penting saya tidak menyisihkan family seratus peratus. Nasiblah keluarga saya jenis memahami. Macam mana dengan anda pula. Adakah anda jenis yang degil juga?

Nukilan; 


10 comments:

ekin said...

saya degil.. hehe

tapi tak de la sampai ekstrem sangat

:p

Angeline said...

ada batasnya juga..hehehe

irahehe said...

ira pon degil..

hehe~

lgi org tue surh ira buat somtin kn,lgilah ira xnk buat..degil plus ego..

hahaha~

Hazwan Hakim said...

degil sb nk pertahankan diri sendri ok x?

cik EPAL said...

saya memang degil pon :D

syazwan safwan said...

Saya tengok ramai org sekarang ni degil utk keuntungan diri sendiri tanpa hiraukan org lain..betul tak..

newsaekib said...

degil yalah tapi kalau degil sebab adik beradik suka beri tekanan memang susah kalau macam saya

Mohd Farid said...

Berdegil untuk kebaikan.. silakan.

http://bit.ly/6fBveN

F I T said...

degilnya dia..ish3..haha ^_^

pikaka said...

samua org pn ade prangai degil nie.hahaha.

Related Posts with Thumbnails

Komen Dr Blogger

Grab This Widget

Blog Anniversary!!

Daisypath Anniversary tickers

My Anniversary Day :)

Daisypath Anniversary tickers

Radio Rentak Hidup Maya

Disclaimer

"All images are sourced from the internet and are in the public domain. We claim no credit for any images or videos featured on this site unless otherwise noted. All visual content is copyright to it's respectful owners. If you own rights to any of the images or videos, and do not wish them to appear on this site, please contact us via e-mail and they will be promptly removed. We are not responsible for content on any external website, and a link to such site does not signify endorsement. Information on this site may contain errors or inaccuracies; the site's proprietors do not make warranty as to the correctness or reliability of the site's content."