Shopping Online Di Sini :) :)

Shopping Online

Rakan2 MayaKu

Friday, December 24, 2010

Iklan Nuffnang: Nesvita Calciplus Semestinya Baik Untuk Tulang Anda...Jom Minum!!



Iklan Nuffnang 'Uncover the truth about bones' dari Nesvita Calcipus banyak betul berlegar-legar di blog member pagi ni. So, aku pilih mana satu yang teringin aku nak klik untuk entry kali ni. 


Maybe ramai yang dah tahu apa itu kalsium kan? Tapi aku nak juga jelaskan sikit pasal kalsium ni khas buat yang lupa or memang tak tahu. 


Kalsium adalah unsur kimia dalam jadual berkala yang bersimbolkan Ca dan mempunyai nombor atom 20. Kalsium amat penting untuk pengecutan otot, pengaktifan oosit, membentuk tulang dan gigi yang kuat, pembekuan darah, penghantaran impuls saraf, pengawalaturan degupan jantung, dan keseimbangan bendalir dalam sel. (Wikipedia)


Pengambilan kalsium yang rendah boleh menyebabkan berlakunya penyakit Osteoporosis yang bermaksud 'tulang poros'. Mengikut hasil penemuan penyelidikan bersama Universiti Putra Malaysia (UPM) dan Universiti Otago, New Zealand menunjukkan kebanyakan wanita di Malaysia mendapat kurang daripada 50 peratus jumlah kalsium yang disarankan untuk kesihatan tulang.


Emmm dengar tu, ramai betul wanita kita yang kekurangan kalsium ni. So bagi mengelakkan risiko penyakit Osteoporosis, mulai saat dan hari ni, amalkanlah minum susu yang mengandungi kalsium yang lengkap seperti 'Nesvita Calciplus'.


Harus ingat, bukan hanya kandungan kalsium saja dapat memberi anda tulang yang kuat tapi:




Haruslah mengandungi kombinasi 'nutrients' yang lengkap seperti:
phosphorus, magnesium, zinc serta vitamin C dan D.
Semua ni boleh ditemui dalam 'Nesvita Calciplus.'


Nesvita Calciplus boleh membantu anda memperlambatkan proses 'bone loss' dengan cara:




Proses 'bone loss' yang dialami oleh kita tidak boleh di'reversed'.
Kenapa?



Jadi....ringkasnya, kalau anda sayang tulang anda dan inginkan tulang yang sihat, bebas dari penyakit Osteoporosis amalkanlah minum susu 'Nesvita Calciplus' yang mengandungi lengkap nutrisi yang diperlukan untuk tulang anda. Aku dah try, cuma aku belum beli baru lagi...hehehe....ok jom minum susu.

Info menarik, sila baca!!!


Kepentingan Kalsium Pada Wanita 

 p/s: ni bukan entry promosi..:)

Related Posts with Thumbnails

Komen Dr Blogger

Grab This Widget

Blog Anniversary!!

Daisypath Anniversary tickers

My Anniversary Day :)

Daisypath Anniversary tickers

Radio Rentak Hidup Maya

Disclaimer

"All images are sourced from the internet and are in the public domain. We claim no credit for any images or videos featured on this site unless otherwise noted. All visual content is copyright to it's respectful owners. If you own rights to any of the images or videos, and do not wish them to appear on this site, please contact us via e-mail and they will be promptly removed. We are not responsible for content on any external website, and a link to such site does not signify endorsement. Information on this site may contain errors or inaccuracies; the site's proprietors do not make warranty as to the correctness or reliability of the site's content."