Shopping Online Di Sini :) :)

Shopping Online

Rakan2 MayaKu

Wednesday, August 25, 2010

Pengalaman Membuatku Berfikir


 Credit:Google


Dugaan yg melanda betul2 buat aku lemah dgn kekecewaan hdp. Aku cuba bangkit dgn smgt yg ada. Namun aku kdg2 tk ckp tabah utk menempuh segalanya. Sbb aku rskan dugaan kali ni amt mhiris hatiku. Lebih2 lagi ia melibatkan kepercayaan dan keikhlasan hati.


Aku tk tahu knp, bila aku cuba myemai benih kepercayaan kpd ssorg yg aku sukar nk pcayai. Aku dikecewakan. Adakah aku tll daif menilai keikhlasan ssorg itu, bila aku rskan ssorg itu begitu ikhlas dan jujur thadapku?  Knp bila hati tluka, aku msh mganggap ssorg itu ikhlas? Aduh….agaknya aku tll bodoh utk menilai kelakuan dan niat ssorg. 


Maybe aku tk ckp pengalaman utk menempuh dugaan ini. Sbb inilah ptama kali dlm sejarah hdp aku cuba mbuka pintu hati utk menerima ssorg itu dan menanam benih kepercayaan serta rs ikhlas dihati. Namun aku kecundang.


Di mana silapnya, aku tk tahu. Apa dosa aku lakukan kpd ssorg itu, aku tk tahu. Aku masih mcari jwpannya tp hampa. Tp yg pasti aku tk mahu myalahkan sesiapa dlm hal ini. Sbb aku bukan insan yg sempurna dan tidak layak mbuat penilaian thadap ssorg. Aku cuba insan biasa yg banyak kekurangan hdp. Aku sedar itu dan aku redha apa blaku.


Biarlah dugaan ini aku buat pengajaran di ms mdatang. Maybe agak sukar aku nk mpcayai ssorg itu lg. Nampaknya balik ke asal…mmg ptt pun…haha2. Apa pun aku tk  mahu mbenci dia. Biar dia bahagia dgn pilihan dia. Aku…biasalah dgn hdpku. Mahu ceria dan tabah serta nk fokus pd kerjaya serta aku tk nk pcaya lagi.

4 comments:

Aidi-Safuan said...

ala....

Admin said...

hahaha....

tity said...

sabar..
dugaan mematangkan diri kita..menjadikan kita lebih kuat. :)

Admin said...

ya tity...dan myedarkan kita agar lbh mpcayai diri sdiri dr org lain...

Related Posts with Thumbnails

Komen Dr Blogger

Grab This Widget

Blog Anniversary!!

Daisypath Anniversary tickers

My Anniversary Day :)

Daisypath Anniversary tickers

Radio Rentak Hidup Maya

Disclaimer

"All images are sourced from the internet and are in the public domain. We claim no credit for any images or videos featured on this site unless otherwise noted. All visual content is copyright to it's respectful owners. If you own rights to any of the images or videos, and do not wish them to appear on this site, please contact us via e-mail and they will be promptly removed. We are not responsible for content on any external website, and a link to such site does not signify endorsement. Information on this site may contain errors or inaccuracies; the site's proprietors do not make warranty as to the correctness or reliability of the site's content."