Shopping Online Di Sini :) :)

Shopping Online

Rakan2 MayaKu

Tuesday, November 23, 2010

CoretanMaya: Calon Teman Hidup, Pilih Rupa Atau Hatinya?

Syg kamu


Dalam mencari teman hidup, kita pastinya ingin memilih yang terbaik untuk diri kita. Sebab ia adalah masa depan kita. Bukannya hidup bersama untuk sehari dua tapi sepanjang hayat kita di dunia ini.


Rata-rata kebanyakan orang lebih memilih rupa seseorang dulu sebelum mengenal hati budinya terlebih dulu untuk mengenali seseorang. Maybe taklah semua.


Kalau ditanya saya pun saya tengok rupanya dulu tapi paling utama hati budi. Macam mana perangai dia dan peribadinya. Saya tak mengharapkan rupa yang kacak dan seseorang yang kaya menjadi teman hidup saya. Bagi saya cukuplah saya rasa orang tu cute di pandangan mata saya, rajin bekerja and bla bla bla.



Mungkin ada setengah antara kita yang terlalu cerewet memilih pasangan hidup. Itu tak boleh, ini tak boleh. Kalau semua tak boleh, eloklah kahwin dengan diri sendiri dari menyusahkan orang lain kan? Naik fed-up juga dengan orang yang begini.

Bagi sesiapa yang memilih pasangan yang kacak atau cantik rupa, berhati-hati ya. Semua tu tak menjamin sepenuhnya kebahagian anda. Kacak atau cantik rupa tak semestinya hati pun cantik. Kalau harap rupa cantik je, hati busuk macam taik tu. Elok lupakan. Buat naya hidup je kahwin dengan orang macam ni.


aku pilih hatimu...sedia nk panah ni


Ada setengah orang tu suka mengambil kesempatan atas kecantikan atau kekacakan yang ada untuk mengorat lelaki kaya. Bila dah dalam gengaman mereka, mereka akan mengkikis harta mereka sedikit demi sedikit. Yang ni jenis perempuan pisau cukur dan lelaki kasanova. Baik elakkan, jangan terpedaya dengan rupa dan tingkahlaku mereka itu.


Sebenarnya agak payah juga nak menilai hati orang ni. Kadang-kadang orang akan tunjuk baik je masa kenal. Bila dah lama, dah jadi suami isteri. Perangai jahat akan timbul. Masa tulah kita dapat tengok rupa sebenar seseorang tu. Nak pusing balik dah tak dapat. Terpaksalah tempuhinya.


Macam mana nak kenali seseorang yang baik hatinya ya? Saya tak tahulah macam mana. Cuma saya harap dan berdoa bertemu orang yang baik hati untuk menjadi teman hidup saya. Walaupun dah jumpa, tapi perlu kenal sejauhmana keserasian juga. Hati atau rupa, rasanya dua-dua penting. Bergantung pada penilaian masing-masing. Saya memilih dua-dua tapi hati paling utama. Bagaimana pula anda? Tepuk dada tanya hati anda.

Nukilan;

2 comments:

secret said...

pilih hati dan rupa skali..hehee

Admin said...

pilihan msg2...pilih yg tbaik

Related Posts with Thumbnails

Komen Dr Blogger

Grab This Widget

Blog Anniversary!!

Daisypath Anniversary tickers

My Anniversary Day :)

Daisypath Anniversary tickers

Radio Rentak Hidup Maya

Disclaimer

"All images are sourced from the internet and are in the public domain. We claim no credit for any images or videos featured on this site unless otherwise noted. All visual content is copyright to it's respectful owners. If you own rights to any of the images or videos, and do not wish them to appear on this site, please contact us via e-mail and they will be promptly removed. We are not responsible for content on any external website, and a link to such site does not signify endorsement. Information on this site may contain errors or inaccuracies; the site's proprietors do not make warranty as to the correctness or reliability of the site's content."