Shopping Online Di Sini :) :)

Shopping Online

Rakan2 MayaKu

Thursday, June 11, 2009

Puisi Dr Suami Yg Nk Berkahwin Lain

Jgn tk baca...puisi ni best...mcm myindir pun ada...hahaha

PUISI DARI SUAMI KEPADA ISTERI UNTUK BERKAHWIN LAIN
Isteriku,
jika engkau bumi,
akulah matahari.
Aku akan menyinari mu kerana engkau mengharapkan sinaran dari ku.
Ingatlah bahtera yang kita kayuh, begitu penuh riak gelombang.
Aku pasti akan tetap menyinari bumi, hingga kadang-kadang bumi terasa akan
silauan ku.
Lantas aku ingat satu hal bahawa Tuhan mencipta bukan hanya bumi,
malah ada planet lain yang juga mengharapkan sinaranku.
 
Lalu......
 
Relakanlah aku menyinari planet lain,
menyampaikan faedah adanya aku,
kerana sudah takdir Illahi sinaranku diperlukan di planet lain...
 
BALASAN DARI ISTERI UNTUK SUAMI
Suamiku,
andai kau memang mentari,
sang surya yang memberi cahaya,
aku merelakan engkau berikan sinaranmu kepada segala planet yang telah
TUHAN ciptakan kerana mereka juga seperti aku perlukan cahayamu
dan....
aku pun juga tidak akan merasa kekurangan dengan sinaran mu...
 
AKAN TETAPI...
 
Bila kau hanya sejengkal lilin yang berkekuatan 5 watt sahaja,
janganlah bermimpi untuk menyinari planet lain!
kerana bilik tidur kita yang kecil pun belum sanggup kau terangi!
 
Lihatlah diri mu pada cermin kaca di sudut kamar kita,
di tengah remang-remang pancaran cahaya mu yang telah aku mengerti...
 
Cuba lihat siapa dirimu....
MATAHARI atau LILIN?
atau jangan-jangan
cuma MANCIS saja!

Hahaha...kalau tk mampu jgn mimpi nk kahwin lain!!!! Jgn marah.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Komen Dr Blogger

Grab This Widget

Blog Anniversary!!

Daisypath Anniversary tickers

My Anniversary Day :)

Daisypath Anniversary tickers

Radio Rentak Hidup Maya

Disclaimer

"All images are sourced from the internet and are in the public domain. We claim no credit for any images or videos featured on this site unless otherwise noted. All visual content is copyright to it's respectful owners. If you own rights to any of the images or videos, and do not wish them to appear on this site, please contact us via e-mail and they will be promptly removed. We are not responsible for content on any external website, and a link to such site does not signify endorsement. Information on this site may contain errors or inaccuracies; the site's proprietors do not make warranty as to the correctness or reliability of the site's content."